لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۵

مکین: کمک امریکا به سوریه اقدام بیهوده نخواهد بود


سناتور امریکایی جان مکین که در آغاز هفته جاری با جنگجویان مخالف رژیم بشار الاسد دیدن کرد به تلویزیون سی ان ان گفته است، دخالت امریکا در سوریه به جنگ ها در افغانستان و عراق شباهت نخواهد داشت.

مکین افزود، همه در مورد مشکلات دخالت امریکا در افغانستان و عراق صحبت می کنند، ولی به گفته او امریکا دخالت ها در کشورهای دیگر هم داشت که نتایج مثبت داشتند. از جمله بوسنیا و کاسوفو که از یک قتل عام بدون مشکل جلوگیری شد.

مکین در جریان سفر خود به منطقه به سرحدات سوریه داخل شده و با رییس شورای عالی نظامی اردوی آزادیخواه سوریه جنرال سلیم ادریس ملاقات کرد. مکین بلند رتبه ترین مقام امریکایی می باشد که از زمان بحران سوریه تا حال به خاک این کشور پا گذاشته است.

سناتور مکین افزود، همه در صفوف شورشیان سوریه یک سوال را می پرسند که چرا امریکا به آنها کمک نمی کند. به گفته آقای مکین حتی یک نفر هم در بین شورشیان خواهان رفتن عساکر امریکایی به سوریه نیست و با آن مخالفت هم می کنند.

سناتور مکین افزود، این مردم همه در خانواده های خود تلفات را متحمل شده اند. در بحران سوریه در دو سال گذشته بیش از 70 هزار نفر کشته شده اند.

سناتور مکین همچنان اظهار داشت که حضور جنگجویان حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بطرفداری بشار الاسد در سوریه وضیعت را خطرناک ساخته است.

از سوی دیگر در حالی که بحث ها در مورد کمک به شورشیان سوریه دوام دارد، رژیم بشار الاسد راکت های پیشرفته ضد هوایی اس 300 را از روسیه بدست آورده است.

بشار الاسد در یک مصاحبه با تلویزیون حزب الله لبنان در باره رسیدن یک تعداد این راکت ها صحبت کرده و گفته است تعدادی دیگری از این اسلحه را که راکت ها را در هوا از بین می برد بزودی بدست خواهد آورد.

روسیه اظهار میدارد بخاطر جلوگیری از دخالت نظامی خارجی این اسلحه را به رژیم سوریه میدهد، اما کشورهای غربی می گویند که این اقدام روسیه بحران سوریه را به درازا خواهد کشید و برای حل بحران این کشور مثمر واقع نخواهد شد.

راکت اس 300 می تواند طیاره های جنگی، راکت های کروز و راکت های قاره پیما را در هوا از بین ببرد و هر دستگاه آن با چهار راکت مجهز می باشد.

به نظر تحلیلگران نظامی رسیدن این اسلحه بدست بشار الاسد می تواند مسیر جنگ را تغییر بدهد.
XS
SM
MD
LG