لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۷

مرسی: حزب الله از سوریه بیرون شود


محمد مرسی رییس جمهور مصر
محمد مرسی رییس جمهور مصر
جنگجویان حزب اللهِ لبنان که از حمایت ایران برخوردار اند باید از سوریه بیرون شوند. محمد مرسی این تقاضا را دیروز در هنگام سخنرانی خود به علمای سنی در شهر قاهره کرد.

جنگجویان حزب الله در سوریه در پهلوی نیرو های حکومت به رهبری بشارالاسد در برابر شورشیان مخالف رژیم می جنگند.

مرسی که از حمایت گروه اخوان المسلمین برخوردار است افزود:
« حزب الله باید از سوریه بیرون شود. این یک سخن جدی است. حزب الله در سوریه به هیچ وجه جای ندارد.»

مرسی همچنین حمایت مصر را از مخالفان سوریه ابراز کرد و گفت که مصر سفارت سوریه را در قاهره می بندد و شازدافیر مصر را هم از سوریه فرا می خواند.
وی گفت:
« مردم سوریه با یک کمپاین پلان شدهء نابودی و تصفیهء قومی رو به رو استند که توسط دولت ها در سطح بین المللی و منطقه تغذیه می شود توسط کسانی که در فکر مردم سوریه نیستند.»

دو روز پیش ازین سخنرانی رییس جمهور مصر، ایالات متحدهء امریکا اعلان کرد که آماده است مخالفان رژیم سوریه را کمک نظامی کند.

همزمان با اعلان این خبر، بن رادز معاون مشاور امنیت ملی قصر سفید گفت که واشنگتن اطلاعات موثقِ دریافته که نشان می دهد رژیم سوریه در برابر نیرو های مخالف حکومت از سلاح های کیمیایی استفاده کرده است.

اما، واشنگتن احتمال ایجاد ساحهء منع پرواز بر حریم فضایی سوریه را کم اهمیت جلوه داد و آن را پر مصرف و خطرناک خواند.

اما، روسیه که یک متحد عمدهء حکومت سوریه است درین مورد ابراز نگرانی کرده گفته است که ممکن است از راکت ها و طیاره های امریکایی موجود در خاک اردن به هدف ایجاد ساحهء منع پرواز بر حریم فضایی سوریه استفاده شود.

ایالات متحدهء امریکا گفته است که راکت های نوع پترایت و جت های جنگی اف شانزده را پس از تمرینات نظامی مشترک میان امریکا و اردن در خاک این کشور خواهد گذاشت.

واشنگتن و مسکو به تازگی پیشنهاد کردند که یک کنفرانس بین المللی به هدف پایان بحران سوریه برگزار شود.

اما، جان کری وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا گفته است که فرصت برای رسیدن به یک راه حل سیاسی بعید به نظر می رسد چون حکومت سوریه از سلاح کیمیایی استفاده کرده است.
XS
SM
MD
LG