لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۹

رهبر گروه اخوان المسلمین خواهان ادامه تظاهرات در مصر شد


رهبر گروه اسلامی اخوان المسلمین مصر دیروز در گردهمآیی طرفداران رییس جمهور برکنار شدهء این کشور محمد مرسی در قاهره حضور یافت.

بر اساس گزارش ها محمد بدیع تحت بازداشت قرار داشت.

بعد از این که حکومت مرسی در مصر از سوی اردو سرنگون شد، لوی څارنوالی مصر روز پنجشنبه حکم گرفتاری محمد بدیع را صادر کرد.

محمد بدیع در بیانیه دیروز شام اش گفت، طرفداران مرسی حاضر اند که خون و زندگی شان را فدا کنند و از حاکمیت اردو در مصر جلوگیری نمایند.

در حالیکه یک هلیکوتر نظامی در فضای بالای محل مظاهره در پرواز بود، محمد بدیع به آنها گفت:« رهبر شما مرسی است.»

رهبر حزب اخوان المسلمین این کودتا را بی اعتبار خوانده، گفت که میلیون ها نفر در میدان های شهر ها باقی می مانند تا زمانیکه محمد مرسی رییس جمهور منتخب را بالای شانه های شان حمل کنند.

رهبر حزب اخوان المسلمین لحظاتی کوتاه بعد از فیر نیرو های امنیتی مصر بر گروهء از حامیان محمد مرسی که خارج از قرارگاه گارد ریاست جمهوری در قاهره در حال مظاهره بودند، در جمع مظاهره کننده گان ظاهر شد.

گزارش ها حاکی از آن اند که در نتیجه فیر نیرو های امنیتی سه تن از طرفداران مرسی کشته شده اند. اما این گزارش ها رسماً تایید نشده است.

عکس برداری از منطقه یک جسد پوشیده و آلوده به خون را نشان می دهد.
مصطفی عبدالخالق یکی از مظاهر کنندگان چشم دید خود را چنین توضیح کرد:
« ما به طور صلح آمیز و آرام در اینجا در باغ ایستاده عکس مرسی را بدست داشتیم. پس از آن یکی از اعضای گارد ریاست جمهوری آمده این عکس را پاره کرد و بعد درگیری اتفاق افتاد. آنها به تیر اندازی پرداخته فیر هوایی کردند که در نتیجه آن 4 تن از ما را کشتند. یک نفر در کنار من به زمین افتاد که خون وی تا اکنون در دستان من است.»

رهبر حزب اخوان المسلمین مصر از طرفداران محمد مرسی خواست که به مظاهرات صلح آمیز شان ادامه دهند تا قدرت مرسی دوباره احیا شود.

همزمان با این، اعتراض کنندگان ضد مرسی در میدان تحریر قاهره گردهم آمده حمایت شان را به خاطر تغییرات اخیر نشان دادند.

از سوی دیگر عدلی منصور رییس جمهور موقت مصر حکم انحلال پارلمان را صادر کرده است.

تلویزیون دولتی مصر همچنان خبر داد که منصور رافت شحاته را به حیث مشاور امنیتی ریاست جمهوری مصر، تعیین کرد.

گزارش ها می گویند، اردو دیروز بعد از اینکه نیرو های امنیتی در شمال سینا مورد حمله قرار گرفتند، بندر رفح را مسدود کردند.

در یکی از حملات بر نیرو های امنیتی یک عسکر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. همچنان تا اکنون معلوم نیست که این حمله در عکس العمل به برکناری محمد مرسی صورت گرفته و یانه؟

در یک تحول دیگر، اتحادیه صلح افریقا و شورای امنیت عضویت مصر را از شورای 54 عضوی کشور ها به حالت تعلیق در آورده گفتند که قدرت خلاف قانون اساسی گرفته شده است.
XS
SM
MD
LG