لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۶ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۰

اسرائیل برای گسترش عملیات در غزه، 16 هزار عسکر احتیاطی را جلب کرد


اردوی اسرائیل می گوید، به هدف گسترش عملیات نظامی بر نواز غزه شانزده هزار عسکر احتیاطی را جلب کرده است.

سخنگوی اردوی اسرائیل بروز پنجشنبه گفت، با توجه به ادامه عملیات نظامی در نواز غزه، دستور جلب عساکر احتیاطی صادر شد و اردو شانزده هزار عسکر احتیاطی را در این مرحله جلب کرده است.

این در حالیست که در درگیری های روز گذشته میان اسرائیل و گروه حماس در غزه، یکصد و شانزده فلسطینی و سه عسکر اسرائیلی کشته شدند.

از آغاز درگیری میان اسرائیل و گروه حماس که حدود سه هفته از آن می گذرد، بیش از یک هزار و سه صد و شصت فلسطینی که بیشتر آنها را غیر نظامیان تشکیل میدهند کشته شده اند.

اسرائیل نیز در این میان نزدیک به شصت کشته داده که سه تن آنها غیر نظامی متباقی عساکر آنکشور اند.

حملات اسرائیل بر غزه در واکنش حملات راکتی گروه حماس آغاز شد، راکت های فیر شده از غزه نقاط مختلف قلمرو اسرائیل را هدف قرار دادند.

در حال حاضر اسرائیل به هدف گرفتن جلو حملات راکتی گروه حماس عملیات هوایی و زمینی را در غزه راه اندازی کرده و هشتاد و شش هزار عسکر احتیاطی را برای آن جلب کرده است.

همچنان اسرائیل از کشف 32 تونل زیر زمینی در غزه خبر داده و گفته است که تونل های مذکور را تخریب کرده است.

غزه دیروز شاهد حملات سنگین از سوی اسرائیل بود و چنین به نظر میرسد که تلاش های مصر برای تامین یک آتش بس میان هر دو طرف بدون نتیجه خاتمه یافته است.

یکی از شرط های اسرائیل برای تامین آتش بس در غزه خلع سلاح گروه حماس است.

از سوی دیگر گروه حماس گفته است، آتش بس دراز مدت را زمانی رعایت خواهد کرد که تضمین برداشتن محاصره هفت ساله مرز غزه از سوی اسرائیل را دریافت کند.

XS
SM
MD
LG