لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۱

بارک اوباما از اجلاس ضد تروریزم در نیویارک میزبانی خواهد کرد


بارک اوباما و خانواده اش از پاپ فرانسیس با گرمی استقبال کردند
بارک اوباما و خانواده اش از پاپ فرانسیس با گرمی استقبال کردند

بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا به تاریخ 29 سپتامبر از اجلاس ضد تروریزم در نیویارک میزبانی خواهد کرد. در این اجلاس ازرهبران 104 کشور جهان دعوت شده است.

سال گذشته بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا در سخنرانیش به اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد تعهد کرده بود که شورشیان گروهء دولت اسلامی (داعش) را نابود خواهد کرد و از کشورهای جهان خواست به ایتلاف به رهبری امریکا بر ضد این گروه بپیوندند.

از ایران با وصف آنکه در امر مبارزه با شورشیان گروهء دولت اسلامی یا داعش در کشورهای همسایه اش سوریه و عراق با اعزام مشاوران و آموزگاران نظامی و تدارک اسلحه برای اردوی عراق و ملیشه های شیعه نقش اساسی دارد، در این اجلاس دعوت نشده است.

اما حیدرالعبادی صدراعظم عراق همراه با سایر رهبران کشورهای جهان در اجلاس ضد تروریزم در نیویارک اشتراک خواهد کرد.

این درحالیست که اجلاس سالانهء سازمان ملل متحد به تاریخ 25 سپتامبر دایر خواهد شد.

به مناسبت هفتاومین سالگرد سازمان ملل متحد در این اسامبله انگیلا مرکل صدراعظم آلمان، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، حسن روحانی رییس جمهور ایران و راول کاسترو رهبر کیوبا که کمتر در اینگونه جلسات اشتراک می کنند، نیز حضور دارند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که روز سه شنبه در یک پایگاه نظامی در خارج از واشنگتن فرود آمد و توسط رییس جمهور اوباما و خانواده اش با گرمی استقبال شد نیز در سامبلهء عمومی اشتراک و سخنرانی خواهد کرد.

سامانتا پاور (Samantha Power) سفیر ایالات متحدهء امریکا در سازمان ملل متحد گفته است، اسامبلهء عمومی ملل متحد همیشه به مثابهء هفتهء ملاقات های سریع دیپلوماتیک در سطح بلند نیز محسوب می شود که در سالجاری، رکورد سال های قبلی در این زمینه خواهد شکست.

انتظار می رود ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به تاریخ 28 سپتامبر در مورد بحران جاری در سوریه و نیاز به اتحاد کشورها در امر مبارزه با تروریزم در اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

XS
SM
MD
LG