لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۱

طالبان در جاده های کندز آزادانه گشت و گذار می‌کنند


لانگ وار ژورنال

نشریه لانگ وار ژورنال در مقاله که درمورد افغانستان نوشته از گشت و گذار آشکار و آزادنۀ طالبان در جاده های ولایت کندز حکایت می‌کند.

به نوشتۀ مقاله شاخه رسانه یی طالبان، در یک ویدیوی تازه منتشر شده کمپ آموزشی عمر ابن خطاب در کندز را نشان می‌دهد.

محل دقیقی این کمپ معلوم نیست ولی دیده می‌شود که این کمپ از مدتی به این طرف فعال بوده است، زیرا تصاویر از فصل های مختلف سال در آن دیده می‌شود.

در این ویدیو همچنان دیده می‌شود که ده‌ها جنگجوی تازه جلب و جذب شده در یک قرارگاه بزرگ در کندز حضور دارند.

آنها آموزش های فیزیکی می‌بینند، اسلحه مصنوعی و اصلی را آزمایش می‌کنند، و هم با کلاشینکوف‌ها و راکت اندازها و دیگر اسلحه آزمایشات زنده را انجام می‌دهند.

در این ویدیو ملا عبدالسلام والی نام نهاد طالبان در کندز هم ظاهر شده است که به ملا هبت الله رهبر جدید طالبان بیعت می‌کند.

به نوشته مقاله دی لانگ وار ژورنال، استخبارات افغانستان در ماه اکتوبر سال گذشته گفت ملا سلام را کشته است ولی ملا سلام به زودی این ادعا را رد کرد.

به نوشته مقاله، حکومت افغانستان ادعا دارد که کندز را از وجود طالبان تصفیه نموده است ولی طالبان هنوز هم در کندز حضور دارند و فعالیت آنها حد اقل در کمپ عمر ابن خطاب جریان دارد.

بلومبورگ

نشریه بلومبورگ در شماره اخیرش مطلبی را درمورد خواست ۲۵ میلیارد دالری حکومت افغانستان در بخش امنیتی در اجلاس آینده ناتو نوشته است.

به نوشته مقاله، قرار است حکومت افغانستان در جلسۀ این هفته ناتو در وارسا از امریکا و متحدین اش خواهان سالانه پنج میلیارد دالر برای تمویل قوای امنیتی اش گردد.

بلومبروگ از بیانات دیروز محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان یاد کرده که به خبرنگاران گفت، قرار است حکومت افغانستان به تاریخ هشتم و نهم ماه جولای در کنفرانس وارسا پلانی را معرفی کند که حاوی موضوعات مربوط به حکومتداری، امنیت و تروریزم خواهد بود.

آقای اتمر در این کانفرانس خبری گفت انتظار کمک پنج میلیارد دالری سالانه برای پنج سال آینده را دارند که انتظار دارند بخش اعظم آنرا ایالات متحده تدارک نماید.

انترنشنل بزنس تایمز

انترنشنل بزنس تایمز بریتانوی نیز در اشاره به همین کمک‌های نظامی به افغانستان مقاله را به نشر رسانیده و در آن روی کمک اخیر نظامی چین به افغانستان تمرکز کرده است.

به نوشته نشریه، اولین محموله کمک تجهیزاتی چین به روز یکشنبه بعد از آن به افغانستان رسید که لوی درستیز اردوی چین در سفرش در ماه مارچ به افغانستان، وعده کمک نظامی به اینکشور به هدف مبارزه علیه تررویزم را داد.

XS
SM
MD
LG