لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۴

وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در قانون‌اش تعدیلات آورد


وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان می‌گوید، مواد مخدر و نشه آور از مشکلات اساسی در این کشور پنداشته می‌شود و نیاز است تا برای مبارزه با آن برخی تعدیلات و تغییرات در قوانین و پالیسی‌ها ایجاد شود.

سلامت عظیمی در نشستی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر روز دوشنبه در کابل گفت، در قانون مبارزه با مواد مخدر برخی تعدیلات را ایجاد کرده‌اند و جهت تصویب آن را به شورای ملی فرستاده‌اند.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان
سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان

وی گفت:

"وزارت مبارزه علیه مواد مخدر بازنگری برخی پالیسی‌های ذیربط را آغاز و همچنان پروسه تعدیل قانون مبارزه علیه مواد مخدر را نهایی نموده و قانون متذکره جهت تائید به شورای ملی این کشور فرستاده شده تا با در نظر داشت وضعیت کنونی در بخش مبارزه علیه مواد مخدر مبارزه صورت گیرد."

با آنکه خانم عظیمی در مورد تعدیلات ایجاد شده در قانون مبارزه با مواد مخدر جزئیات نداد، اما گفت که با عملی شدن آن مبارزه با این پدیده منسجم و مؤثر خواهد شد.

وزارت مبارزه با مواد مخدر در حالی از ایجاد تعدیلات در قانون مبارزه با مواد مخدر خبر می‌دهد که یک سروی مشترک وزارت‌های مبارزه با مواد مخدر افغانستان و امریکا اخیراً نشان داده‌است که سه و نیم میلیون تن در افغانستان معتاد به مواد مخدر اند و نزدیک به بیست درصد افغان ها با تهدید مستقیم این پدیده رو به رو اند.

این در حالیست که معاون دوم رئیس جمهور به روز یکشنبه گفت، کشت کوکنار، تولید و قاچاق مواد مخدر به ادامه جنگ در افغانستان کمک کرده و امکانات مالی برای جنگ تحمیل شده این کشور را تهیه می‌کند.

در این حال بی بی گل غنی همسر رئیس جمهور اشرف غنی که در این نشست حضور داشت گفت، افغان‌ها همه باید برای مبارزه با مواد مخدر همدست شوند.

خانم غنی گفت، اگر از این پدیده جلوگیری نشود به مثل یک طوفان خاموش جامعه را به سوی تباهی می‌کشاند.

بی بی گل غنی همسر رئیس جمهور افغانستان
بی بی گل غنی همسر رئیس جمهور افغانستان

وی گفت:

"اعتیاد به مواد مخدر مثل یک طوفان خاموش است که جامعه را به طرف تباهی می‌برد و باید راه‌های جلوگیری از آن را جستجو کرد."

از سوی هم وزیر تحصیلات عالی افغانستان می‌گوید، به هدف بلند بردن سطح آگاهی مردم در رابطه به اضرار مواد مخدر و مبارزه با این پدیده تلاش می‌شود تا این موضوع در نصاب تحصیلی گنجانیده شود.

گزارش: سحر لیوال

XS
SM
MD
LG