لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۹

چرا عملیات نظامی در کندز به کندی به پیش می‌رود؟


مقامات محلی در کندز می‌گویند که نیروهای امنیتی بیشتر به این ولایت رسیده‌اند.

شورای ولایتی و سخنگوی والی کندز روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت که برخی از مناطق شهر کندز از تصرف طالبان مسلح بیرون شده و عملیات همچنان ادامه دارد.

به گفته آنان، قطعات نیروهای خاص و کماندو به کندز رسیده‌اند و در نقاط مختلف این شهر عملیات تصفیوی ادامه دارد.

امرالدین ولی یک عضو شورای ولایتی کندز می‌گوید که برخی ساحات شهر از تصرف طالبان مسلح بیرون ساخته شده و درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح جریان دارد.

امرالدین ولی عضو شورای ولایتی کندز
امرالدین ولی عضو شورای ولایتی کندز

وی گفت:

" برای مردم کندز همین حالا فاجعه است، کندز همین اکنون در و ضعیت بد و در حالت هولناک و ترسناکی قرار دارد. مخالفان مسلح دولت در اطراف شهر جابجا هستند و این جنگ مردم را سخت متضرر ساخته است."

در این حال سید محمود دانش سخنگوی والی کندز می‌گوید که طالبان مسلح از خانه‌های مردم به حیث سپر استفاده می‌کنند و نیروهای امنیتی بخاطر جلوگیری از تلفات ملکی عملیات را با احتیاط به پیش می‌برند.

طالبان مسلح عصر دیروز برخی از نقاط شهر کندز را برای بار دوم تصرف کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح می‌گوید که بیشتری مناطق شهر کندز از سوی طالبان تصرف شده و هنوز نیز در کنترول آنان قرار دارد.

طالبان مسلح یک سال قبل نیز شهر کندز را برای مدت کوتاهی در تصرف‌شان در آوردند اما نیروهای امنیتی توانستند در سه روز آنان را از این شهر بیرون رانند.

کندز در یک سال گذشته شاهد نا امنی‌های شدید بوده و باشنده‌های این ولایت سال سختی را پشت سر می‌گذرانند.

باشنده‌های شهر کندز نیز می‌گویند، نا امنی‌ها زندگی آنان را تلخ ساخته و در این شهر باید از هر راه ممکن امنیت تأمین گردد.

یک تن از باشنده‌های شهر کندز در این مورد می‌گوید:

" بسیاری از مردم از شهر کندز بیرون می‌شوند، به نقاط دیگر می‌روند و یا هم به ولایات دیگر مانند بغلان، بلخ و کابل می‌روند. آنان در این فکر هستند که ممکن هرج و مرج و درگیری بیشتر شود به همین خاطر خانواده‌ های‌ شان را انتقال می‌دهند."

یکی دیگر از باشنده‌های شهر کندز در مورد ادامه درگیری‌ها به رادیو آزادی گفت:

" در گولای سه تن، در ساحه خاکنی، در نزدیکی سپین زر، شفاخانه و کاه فروشی جنگ است. همه دکان‌ها بسته است و کسی در غم کسی نیست."

مسئولان شفاخانه حوزوی کندز می‌گویند که از دیروز تا حالا چهل و پنج تن از زخمیان به شفاخانه انتقال یافته اند که به گفته آنان بیشتر شان افراد ملکی هستند.

مسئولان محلی کندز می‌گویند که از دیروز بدینسو جریان برق و آب آشامیدنی در شهر کندز قطع شده، دکان‌ها بسته است و مردم با چالش‌های جدی روبرو گردیده‌اند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG