لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۷

ترمپ به حیث چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا انتخاب شد


دونالد ترمپ به حیث چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا انتخاب شد.

وی در نخستین سخنرانی اش بعد از ابراز امنتان از خدمات و رقابت هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری گفت، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا امریکایی ها دوباره متحد شده، زخم های ناشی از جدایی را التیام بخشند.

دونالد ترمپ در سخنرانی به جمیعت طرفدارانش گفت:

ترمپ: من رئیس جمهور همۀ امریکایی ها خواهم بود.
ترمپ: من رئیس جمهور همۀ امریکایی ها خواهم بود.

"من در برابر هر شهروند سرزمین ما تعهد می‌کنم که رئیس جمهور همۀ امریکایی ها خواهم بود و این مسئله برای من خیلی مهم است."

دونالد ترمپ اظهار داشت:

"کسانیکه در گذشته از من حمایت نکرده‌اند و تعداد آنها هم کم بوده‌است، از شما می‌خواهم که با ارائه مشورت ها و رهنمایی هایتان کشور ما را متحد سازید."

دونالد ترمپ با ابراز اینکه با تمام کشورهای جهان که می‌خواهند روابط نیک با امریکا داشته باشند، روابط حسنه را برقرار می‌کند، گفت:

"ما برنامۀ بزرگ اقتصادی داریم که رشد ما را دو برابر خواهد ساخت و بزرگترین اقتصاد جهان را خواهیم داشت. همزمان، با همۀ کشورهای که خواهان روابط نیک با ما اند، روابط نیک خواهیم داشت. انتظار عالیترین روابط را با جهان داریم. هیچ رویای بزرگ نیست و هیچ آزمون خیلی بزرگ نیست، هیچ چیزی را که ما برای آیندۀ خود می‌خواهیم، خارج از دسترسی ما قرار ندارد."

دونالد ترمپ جهان را مخاطب قرار داده گفت، با آنکه امریکا را در اولویت قرار می‌دهد، اما با همه برخورد عادلانه خواهد کرد.

دونالد ترمپ هیچ رویای را غیر قابل دسترسی برای امریکا ندانسته، تعهد کرد که زیر بنا های اقتصادی این کشور را دوباره تقویت می‌کند.

دونالد ترمپ تعهد کرد که رویای امریکایی را دوباره احیا خواهد کرد.
دونالد ترمپ تعهد کرد که رویای امریکایی را دوباره احیا خواهد کرد.

وی گفت:

"ما مراکز شهر های خود را دوباره می‌سازیم. ما شاهراه ها، پل ها، تونل ها، میدان های هوایی، مکاتب، شفاخانه ها و زیر بنا های خود را دوباره می‌سازیم و در جریان بازسازی آن برای میلیون ها تن زمینۀ کار فراهم خواهد شد."

دونالد ترمپ تعهد کرد که به زنده‌گی زنان و مردانی توجه خواهد کرد که تا اکنون فراموش شده‌اند و رویایی امریکایی را دوباره احیا خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG