لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۵

ارگ: سرنوشت وزیر مخابرات بعد از انجام تحقیقات روشن خواهد شد


حکومت افغانستان می‌گوید، سرنوشت وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که از سوی ولسی جرگه سلب صلاحیت شده‌است به دنبال انجام تحقیقات مشخص خواهد شد.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به دنبال تعلیق کار عبدالرزاق وحیدی گفته که در مورد هر گونه حسابدهی برای اداره‌های مربوط متعهد است.

از سوی دیگر لوی سارنوالی افغانستان اطمینان می‌دهد که روند مبارزه با فساد اداری در هر ردۀ که باشد، ادامه خواهد یافت.

حکومت افغانستان با تعلیق کار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، پیامی داده که روند مبارزه با فساد اداری در مقام‌های ارشد دولتی گسترش یافته‌است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، تحقیق از کار عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ادامه خواهد یافت و سپس سرنوشت وی مشخص خواهد شد.

مرتضوی: تحقیق از کار عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ادامه خواهد یافت و سپس سرنوشت وی مشخص خواهد شد.
مرتضوی: تحقیق از کار عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ادامه خواهد یافت و سپس سرنوشت وی مشخص خواهد شد.

وی گفت:

"تا زمانی که کار تحقیق توسط هیئت ادامه دارد و تا تحقیقات ختم نشده باشد، وظیفه وزیر مخابرات به حالت تعلیق در آمده‌است. ما منتظر تحقیق هیئت هستیم."

مقام‌ها در ارگ ریاست جمهوری گفته‌اند، عبدالرزاق وحیدی به دخیل بودن در مواردی از فساد مالی متهم بود، به همین دلیل رئیس جمهور کار وی را تا نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها به تعلیق درآورد.

در این میان یاسین صمیم سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید، مقام‌های این وزارت در هر مورد برای اداره‌های مربوط پاسخگو اند و عبدالرزاق وحیدی منتظر نتیجه تحقیق خواهد ماند.

به گفته آقای صمیم، تعلیق کار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از سوی لوی سارنوالی پیشنهاد شده‌است.

تا حالا در افغانستان کمتر اتفاق افتاده که کار یک وزیر برحال به‌خاطر دخیل بودنش در فساد اداری به حالت تعلیق درآید.

حکومت افغانستان امسال اداره عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری را ایجاد کرد تا این پدیده را در هر ردۀ که باشد شناسایی کند.

این اداره یافته‌هایش را به لوی سارنوالی افغانستان می‌فرستد و تصمیم‌گیری را به این نهاد قضایی واگذار می‌کند.

آصف فیاض رئیس اطلاعات و ارتباط عامه لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید، تلاش حکومت وحدت ملی همین است تا با فساد در هر سطحی که باشد، مبارزه شود و ریشه‌های فساد اداری در افغانستان بخشکد.

وی افزود:

"اطمینان می‌دهیم برای مردم افغانستان که لوی سارنوالی با تمام نیرو، با تمام قوت و قدرت و با پشتوانه قوانین نافذه افغانستان و مسئولین هیئت رهبری حکومت وحدت ملی، ما این روند را با سرعت تمام همچنان پیش می‌بریم تا بتوانیم ریشه‌های فساد اداری را در افغانستان بخشکانیم."

عبدالرزاق وحیدی از وزیران جوان در کابینه افغانستان بوده‌است.

او چهل سال عمر دارد و در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی در کابل به دنیا آمده‌است.

عبدالرزاق وحیدی
عبدالرزاق وحیدی

آقای وحیدی در پُست‌های مختلف حکومتی کار کرده و برای مدتی در سال ۱۳۸۹ سرپرست وزارت مالیه بود.

او به تاریخ اول ثور سال ۱۳۹۴ کارش را به حیث وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان آغاز کرد اما اخیراً از سوی ولسی جرگه افغانستان به خاطر مصرف نکردن هفتاد درصد بودجه انکشافی سال گذشته این وزارت، رأی عدم اعتماد گرفت.

به این خاطر شماری از اعضای ولسی جرگه، از اقدام دیروز ریاست جمهوری حمایت کردند و گفتند که انتظار دارند روند مبارزه با فساد اداری در هر سطح در افغانستان گسترش یابد.

گزارش: جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG