لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۷

دستور بازداشت ۹ تن از محافظین و نزدیکان عبدالرشید دوستم صادر شد


دستور بازداشت ۹ تن از محافظین و نزدیکان عبدالرشید دوستم صادر شد.

لوی سارنوالی افغانستان خبر می‎دهد که امر بازداشت ۹ تن از نزدیکان و محافظان معاون اول ریاست جمهوری صادر شده‎است.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی امروز به رادیو آزای گفت، این افراد متهم به بدرفتاری با احمد ایشچی والی پیشین جوزجان اند و نهادهای کشفی مؤظف‎ اند، تا این ۹ تن را بازداشت کنند.

رسولی: این افراد متهم‎اند که با احمد ایشچی والی پیشین جوزجان بدرفتاری کرده‎اند.
رسولی: این افراد متهم‎اند که با احمد ایشچی والی پیشین جوزجان بدرفتاری کرده‎اند.

او افزود:

"اخیراً هیئت تحقیق تصمیم اتخاذ کرده و ۹ تن از اشخاص و افرادی را که در پیوند به این قضیه دخیل هستند و از طرف هیئت برای‌شان الزامیت وارد شده، بر این اساس امر گرفتاری این ۹ تن را صادر کرده‌است."

و اما در باره خود معاون اول رئیس جمهور، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان می‎گوید، آنان منتظر این اند تا عبدالرشید دوستم و یا نماینده قانونی وی برای تحقیق به لوی سارنوالی حاضر شود.

جمشید رسولی می‎گوید، اگر این کار صورت نگیرد هیئت تحقیق در باره خود آقای عبدالرشید دوستم نیز تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

احمد ایشچی والی پیشین جوزجان عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور را متهم ساخته‎است که وی را مورد لت و کوب و بدرفتاری جنسی قرار داده‎است.

هرچند آقای دوستم شخصاً در باره این ادعاها چیزی نگفته اما نزدیکان وی این ادعاها را همواره رد کرده‎اند.

لوی سارنوالی افغانستان به دنبال توظیف هیئت تحقیق، چندین نامه برای جلب معاون اول رئیس جمهور فرستاده است.

اما مسئولان در دفتر معاونیت اول گفته‎اند، لازم نیست تا معاون اول رئیس جمهور به لوی سارنوالی جواب دهد.

در همین حال احمد ایشچی در مصاحبه با رادیو آزادی می‎گوید، لوی سارنوالی اخیراً به وی وعده داده‎است که در باره تعلیق وظیفه جنرال دوستم پیشنهادی به ستره محکمه فرستاده خواهد شد.

ایشچی: برای ما هم همین وعده را داده لوی سارنوالی که حکم بازداشت افراد مظنون و شریک جرم که ۹ نفر از افراد جنرال دوستم است.
ایشچی: برای ما هم همین وعده را داده لوی سارنوالی که حکم بازداشت افراد مظنون و شریک جرم که ۹ نفر از افراد جنرال دوستم است.

او افزود:

"برای ما هم همین وعده را داده لوی سارنوالی که حکم بازداشت افراد مظنون و شریک جرم که ۹ نفر از افراد جنرال دوستم است را صادر می‎کنند و برای تعلیق وظیفه خود جنرال دوستم پیشنهادی را به ستره مکمه روان کنند، همین وعده‎ها را به ما کردند."

تلاش‎های ما برای گرفتن نظر افراد نزدیک به عبدالرشید دوستم مانند بشیر احمد ته‌ینج سخنگوی جنبش ملی و عنایت‌الله بابر فرهمند رئیس دفتر معاونیت اول رئیس جمهور به جایی نرسید.

این‌که نیروهای امنیتی مطابق فیصله هیئت تحقیق لوی سارنوالی برای بازداشت ۹ تن از افراد نزدیک به جنرال دوستم چی زمانی وارد عمل خواهد شد، وزارت داخله افغانستان تا حال در این باره ابراز نظر نکرده‎است.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG