لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۰

ویسا: سفر اتمر به روسیه نگرانی‎ها را برطرف کرده‎است؟


روزنامه‎های چاپ امروز کابل روی موضوعات مرتبط به سفر حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری به روسیه، عکس العمل‎ها در مورد و بالاخره تعهد کمک از سوی روسیه با افغانستان، تمرکز نموده‎اند.

سرخط

روزنامه سرخط در یکی از مطالب چاپ شده‎اش از قول حنیف اتمر می‎نویسد که روسیه و امریکا بخاطر تامین صلح و ثبات در افغانستان باید کوشش نمایند و افغانستان را سکوی همکاری بین هر دو کشور برگزینند. در ادامه این مطلب آمده‎است که آقای اتمر این اظهارات را در مصاحبه با آژانس خبری سپیونتیک روسیه ارائه نموده‎است.

نویسنده اضافه می‎نماید که آقای اتمر همچنان در مصاحبه اش یادآور شده که حکومت افغانستان آرزو دارد تا سکوی همکاری کشورهای ذیدخل در امور افغانستان به شمول امریکا و روسیه باشد. چون افغانستان می‎خواهد تا در مبارزه علیه تروریزم و مواد مخدر پیروز گردد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در همین رابطه در یکی از مطالب اش چنین نگاشته: که آژانس خبر انترفاکس روسیه گزارش می‎دهد که قرار است به تاریخ ۱۴ ماه اپریل سال جای کنفرانس در رابطه به موضوعات افغانستان در مسکو برگزار گردد و از قول آقای اتمر نوشته‎است که در این کنفرانس از امریکا نیز دعوت شده‎است.

در ادامه مطلب از قول آقای اتمر آمده‎است که حضور طالبان در این کنفرانس از سوی رد نشده و امکان دارد که نمایندگان از طالبان نیز در این کنفرانس اشتراک نماید.

ویسا

روزنامه ویسا سر مقاله اش به همین موضوع اختصاص داده‎است و سوال را مطرح نموده‎است:

"سفر حنیف اتمر به روسیه واقعآ نگرانی‎ها را برطرف نموده‎است؟".

در ادامه نوشته شده سفر آقای اتمر به روسیه نگرانی را که گویا روسیه از طالبان حمایت می‎کند و ارتباط نزدیک دارد را تا حدی برطرف ساخته‎است.

سرمقاله نویس اضافه می‎نماید که کار فوق العاده صورت گرفته که روابط افغانستان با یکی از کشورهای منطقه دوباره احیا شده‎است و نویسنده ابراز امیدواری می‎کنند که نتایج این سفر آقای اتمر به گونه اولین سفر رئیس جمهوری به پاکستان نباشد که گفته بود مشکلات ۱۳ ساله را در ۱۳ ساعت حل کرده‎است.

نویسنده به این عقیده است که افغانستان می‎تواند با کشورهای همسایه و منطقه تفاهم نماید ولی باید در اراده طرفین خلوص نیت و جدیت موجود باشد.

XS
SM
MD
LG