لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۴

کدام کاندید رقیب سرسخت روحانی در انتخابات ایران بوده می‎تواند؟


ایرانی‎ها بتاریخ نوزدهم ماه می از حق رأی‌دهی خود استفاده کرده و در انتخابات ریاست جمهوری این کشور سهم می‎گیرند.

از میان ۱۶۰۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران تنها شش نامزد آن توانستند به این انتخابات راه یابند و در برگه‎های انتخاباتی نام‎های شان را ثبت کنند.

نامزدی ۱۳۷ زنی که خود را برای کرسی ریاست جمهوری در انتخابات امسال ثبت کرده بودند، نیز رد شده‎است و در حقیقت هیچ زنی تا کنون در ایران نتوانسته نامش در میان نامزدان انتخابات در برگه انتخابی جا داشته باشد.

گفت و گوی کاندیدان
گفت و گوی کاندیدان

شورای نگهبان ایران سابقه رد کردن اصلاح طلبان، مخالفان و یا هر کسی را که فکر می‎کند باعث تهدید نظام شده می‎تواند را دارد.

این‎بار نیز این شورا، نامزدی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران را که سابقه مخالفت با آیت‌الله علی خامنه‌یی رهبر مذهبی این کشور را دارد، رد کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور فعلی ایران برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد است که تا کنون موفق به آوردن اصلاحات که در مبارزات انتخاباتی اول وعده سپرده بود، نشده‎است.

محافظه‌کاران در ایران بالای حسن روحانی انتقاد کرده می‎گوید که برای نزدیکی با غرب فرهنگ و سیاست لیبرال را در کشور ترویج می‎کند.

مقامات امنیتی در ایران در استانه انتخابات ریاست جمهوری در آنکشور تعدادی از فعالان اصلاح طلب و روزنامه نگاران را دستگیر کرده‎اند.
مقامات امنیتی در ایران در استانه انتخابات ریاست جمهوری در آنکشور تعدادی از فعالان اصلاح طلب و روزنامه نگاران را دستگیر کرده‎اند.
  • سؤال این‌جاست که چی کسی رقیب سرسخت روحانی در این انتخابات بوده می‎تواند؟

به احتمال زیاد ابراهیم رئیسی یکی از روحانی‎های تندرو که با آیت‌الله علی خامنه‌یی نزدیک است رقیب سرسخت حسن روحانی در این انتخابات است.

ابراهیم رئیسی که خود را نامزد فقیرها می‎خواند، وعده کرده که اگر در انتخابات ریاست جمهوری برنده شود علیه فساد اداری و سوء مدیریت مبارزه خواهد کرد.

مقامات امنیتی در ایران در استانه انتخابات ریاست جمهوری در آن‌کشور تعدادی از فعالان اصلاح‌طلب و روزنامه نگاران را دستگیر کرده‎اند.

با آن‌که تعداد زیاد ایرانی‎ها در تاریخ‎های انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‎های رأی می‎روند اما نگرانی‎های وجود دارد که ممکن این انتخابات آزاد و عادلانه نخواهد بود.

XS
SM
MD
LG