لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۷

استخبارات امریکا: پاکستان در سرکوبی گروه‎های شورشی ناکام شده‎است


مقام‎های ارشد استخباراتی امریکا می‎گویند، پاکستان در سرکوبی گروه‎های شورشی ناکام شده‎است.

دانیل کاتس رئیس اداره استخبارات امریکا می‎گوید، شورشیان و گروه‎های مسلح در منطقه دستاوردهای امریکا را به چالش می‎کشند و حملات شان را بالای افغانستان و هند طرح ریزی می‎کنند.

دانیل کاتس این را بروز پنجشنبه در کمیته استخبارات مجلس سنای کشورش در یک نشست استماعیه گفت.

کاتس: این گروه‎ها در منطقه منافع امریکا را با خطر مواجه کرده و حملات شان را در افغانستان و هند ادامه می‎دهند.
کاتس: این گروه‎ها در منطقه منافع امریکا را با خطر مواجه کرده و حملات شان را در افغانستان و هند ادامه می‎دهند.

او افزود:

" اسلام آباد در سرکوبی گروه‎های شورشی ناکام شده است و این گروه‎ها در منطقه منافع امریکا را با خطر مواجه کرده و حملات شان را در افغانستان و هند ادامه می‎دهند."

رئیس اداره استخبارات امریکا همچنان گفت، گروه‎های شورشی مستقر در پاکستان بگونه یک تهدید دوامدار به ایالات متحده امریکا و غرب اند اما منسجم نیستند.

به گفته او، پلان‎ها علیه ایالات متحده امریکا از سوی افراد وابسته به همین گروه‎ها و یا هم بخاطر رسیدن به اهداف فرصت طلبانه راه اندازی می‎شوند.

این بار اول نیست که ناکامی پاکستان در مبارزه با گروه‎های شورشی مستقر در آنکشور مطرح می‎شود.

پیش از این بر اساس برخی از گزارش‎ها، مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا نیز در جریان سفرش به پاکستان از آنکشور خواست تا مبارزه خود در برابر گروه‎های شورشی را شدت ببخشد.

کاتس: پاکستان به چین رو آورده‎است.
کاتس: پاکستان به چین رو آورده‎است.

در جلسه استماعیه سنای امریکا که روز پنجشنبه برگزار شد، دانیل کاتس رئیس اداره استخبارات امریکا، پاکستان را متهم کرد که بنابر هراس منزوی شدن دامن چین را گرفته‎است.

کاتس گفت:

" پاکستان بنابر هراس منزوی شدن، جایگاه خودش را بخاطر گسترش نفوذ هند در جهان و محکم شدن روابط هند با امریکا در خطر می‎بیند. پاکستان به چین رو آورده‎است تا منزوی نشود. این کار با بیجینگ کمک خواهد کرد تا در بحر هند نفوذ پیدا کند."

مقام‎های پاکستانی تا کنون در مورد اظهارات تازه مقام‎های استخباراتی امریکا چیزی نگفته‎اند اما پیش از این تاکید کرده‎اند که علیه گروه‎های شورشی مستقر در آنکشور مبارزه جدی می‎کنند.

XS
SM
MD
LG