لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۱

سفارت امریکا: جامعه جهانی با قاطعیت در کنار افغانستان قرار دارد


هوگولورینز شارژدافیر امریکا در کابل گفته است که نشست بین‌المللی در ششم ماه جاری میلادی در کابل به کسانی‌که می‌خواهند به افغان‌ها و افغانستان زیان برسانند این پیام را خواهد داد که جامعه جهانی با قاطعیت در کنار حکومت و مردم افغانستان قرار دارد.

در اعلامیه سفارت ایالات متحده امریکا که امروز منتشر شده به نقل از آقای لورنیز گفته شده‌است که دشمنان افغانستان هیچگاه کامیاب نخواهند شد.

هوگولورینز گفته است که حالا وقت آن است تا با شرکای بین‌المللی ما به دشمنان بزدل به صدای بلند و آشکار این را بگویم که آنان تعهد ما را برای ساختن یک افغانستان شفاف و صلح آمیز از بین برده نمی‌توانند.

شارژدافیر امریکا در افغانستان روی حمایت دوامدار امریکا از حکومت و مردم افغانستان نیز تأکید کرده و گفته‌است که ایالات متحده برای ساختن یک آینده مرفع دوشا دوش افغان‌ها ایستاده‌است.

هوگولورینز شارژدافیر امریکا به خشونت در مظاهره روز گذشته شهر کابل نیز اشاره کرده و گفته است که اعتراضات صلح آمیز در دموکراسی حق مردم است و مظاهره روز گذشته نشان‌دهنده غصه و ناامیدی آنان بوده‌است.

اما به گفته آقای لورینز برخی از عناصر کوچک سیاسی برای منافع شخصی‌شان از این مظاهره صلح آمیز سوء استفاده کرده و خشونت را دامن زده‌اند

سفارت امریکا در کابل می‌گوید که دشمن در تلاش است تا از قهر و غصه مردم به نفع خود استفاده کرده و میان افغان‌ها فاصله و خشونت را ایجاد کند.

ایالات متحده امریکا، ملل متحد، کشورهای غربی و اسلامی جهان حمله خونبار روز چهارشنبه در کابل را که حدود صد تن در آن کشته شده و بیش از چهارصد تن زخم برداشتند را به شدت تقبیح کردند.

حکومت افغانستان می‌گوید که حمله خونین کابل از سوی شبکه حقانی و به همکاری استخبارات‌ آی اِس‌ آی پاکستان در این کشور طرحریزی شده بود.

اما پاکستان دست داشتن در حمله روز چهارشنبه شهر کابل را رد کرده‌است.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG