لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۳

اردوی پاکستان: گروه داعش در کنر و نورستان در حال تقویت نیروهایش است


اردوی پاکستان می‎گوید، آن‎ها در امتداد خط سرحدی با افغانستان ۳۳۸ پوسته را ایجاد کرده‎اند.

اردوی پاکستان می‎گوید، برای تامین امنیت و اداره سرحدات صرف پاکستان تلاش می‎کند.

اردوی پاکستان می‎گوید، بخاطر نبود نیروهای کافی در امتداد مرز با افغانستان، گروه داعش در منطقه کنر و نورستان افغانستان در حال تقویت نیروهایش می‎باشد.

جنرال آصف غفور مسئول مطبوعاتی اردوی پاکستان دیروز به خبرنگاران گفت، این کشور برای تامین امنیت بیش از ۲۶۰۰ کیلومتر مربع مرز مشترک با افغانستان، به حصارکشی و موانع آغاز کرده‎است.

جنرال غفور گفت، آن‎ها برای تامین امنیت سرحد با افغانستان نیروهای اضافی نیز به منطقه می‎فرستند.

جنرال آصف غفور مسئول مطبوعاتی اردوی پاکستان
جنرال آصف غفور مسئول مطبوعاتی اردوی پاکستان

مسئول مطبوعاتی اردوی پاکستان همچنان ابراز تاسف کرد که تلاش برای تامین امنیت و بهبود در اداره سرحدی تنها از سوی آن کشور صورت می‎گیرد. بگفته جنرال آصف غفور، در افغانستان تاهنوز محلاتی و مجراهای موجود اند که جنگجویان افراطی به طور آزاد رفت و آمد کرده می‎توانند.

از سوی دیگر، یک مقام نظامی این کشور، در صورت افشا نکردن نامش به خبرگزاری ترکیه گفته که بیش از ۳۰۰ راه‎های عبور و مرور غیرقانونی در امتدار سرحد با افغانستان وجود دارند که جنگجویان افراطی به طور آزادانه از آن عبور می‎کنند.

این مقام نظامی پاکستان گفته که در مرحله اول حصار کشی و ایجاد موانع سرحدی ۴۳ پوسته سرحدی ساخته شده‎اند.

این مقام اضافه کرد که ۶۳ پوسته دیگر در اطراف منطقه دیره پایین، باجور، مهمند ایجنسی و خیبر ایجنسی تحت ساختمان اند.

لیوال: در این اقدام به جز از جدا ساختن مردم دو طرف خط دیورند دیگر هدفی نهفته نیست.
لیوال: در این اقدام به جز از جدا ساختن مردم دو طرف خط دیورند دیگر هدفی نهفته نیست.

به گفته وی اردوی پاکستان، بر اساس این برنامه، آن‎ها در امتداد خط دیورند بین دو کشور، ۳۳۸ پوسته امنیتی اعمار کرده تا جلو رفت و آمد جنگجویان افراط و دهشت افگن گرفته شود.

او همچنان افزود، حد اقل ۳۰۰ راه عبوری غیرقانونی در امتداد سرحد بین دو کشور موجود اند که تروریستان از افغانستان عبور کرده، حملاتی را در پاکستان انجام می‎دهند. اما به گفته این نظامی پاکستان، اردو این راه‎ها را مسدود خواهد کرد.

مقام‎های افغان می‎گویند، که هیچگونه توافق در مورد اعمار چنین تاسیساتی سرحدی با آن‎ها صورت نگرفته‎است.

غفور لیوال سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل افغانستان هفته گذشته به رادیو آزادی گفت، در این اقدام به جز از جدا ساختن مردم دو طرف خط دیورند دیگر هدفی نهفته نیست و به گفته وی حکومت افغانستان مخالف چنین اقدام می‎باشد.

سرپرست این وزارت در ادامه صحبت خود گفت، اقدام بر ضد تروریزم ودهشت افگنی از پاکستان اراده و نیت صادقانه می‎خواهد، نه حصار کشی و ایجاد موانع در امتداد خط دیورند.

XS
SM
MD
LG