لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

مسئولین انتخاباتی: نیروهای افغان امنیت انتخابات آینده را تامین کنند


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ارگان‎های امنیتی می‎خواهد تا امنیت انتخابات آینده ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‎ها را تامین و از مداخله زورمندان محلی جلوگیری کنند.

این کمیسیون می‎خواهد که در کنار تامین امنیت روز انتخابات برای تامین امنیت روند ارزیابی مراکز رای دهی، پروسه ثبت نام رای دهنده‎گان، دفاتر ولایتی حین کمپاین‎های انتخاباتی کاندیدان نیز تدابیر جدی را روی دست گیرند.

نجیب الله احمدزی رئیس این کمیسیون این خواست را روز یکشنبه حین امضای تفاهم نامه‎ها با ارگان‎های مختلف امنیتی به هدف تامین امنیت انتخابات در کابل مطرح کرد.

درین نشست مقامات بلند پایه امنیتی شرکت داشته و از تامین امنیت انتخابات آینده اطمینان دادند.

احمدزی: از نیروهای امنیتی خواهش می‎کنیم که از مداخله زورمندان در منطقه به گونه جدی جلوگیری کنند.
احمدزی: از نیروهای امنیتی خواهش می‎کنیم که از مداخله زورمندان در منطقه به گونه جدی جلوگیری کنند.

​احمدزی همچنان تاکید کرد که:

"از نیروهای امنیتی خواهش می‎کنیم که از مداخله زورمندان در منطقه به گونه جدی جلوگیری کنند و اجازه ندهند که از طریق مداخله و یا تهدیدات انتخابات ما خدای ناخواسته به سوی تقلب برود نیروهای امنیتی نه تنها این‎که جلو مداخله زورمندان محلی را می‎گیرند بلکه خود شان نیز از مداخله در انتخابات خود داری کنند."

این خواست در حالی مطرح می‎گردد که انتظار می‎رود کمیسیون مستقل انتخابات تا ده روز آینده روند ارزیابی مراکز رای دهی را آغاز کند.

کمیسیون مستقل انتخابات ده روز قبل تاریخبرگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‎ها را ۱۶ سرطان سال ۱۳۹۷ اعلام کرد.

تاج محمد جاهد در نشست امضای تفاهم نامه‎ها با کمیسیون مستقل انتخابات گفت که برای تامین امنیت انتخابات آینده ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‎ها از تمام امکانات شان استفاده می‎کنند.

جاهد: اجازه نمی‎دهیم که در امور انتخابات مداخله صورت بگیرد.
جاهد: اجازه نمی‎دهیم که در امور انتخابات مداخله صورت بگیرد.

او افزود:

"من به دولت، مردم و کمیسیون مستقل انتخابات این اطمنیان را می‎دهم که انشاالله وزارت داخله آماده‎گی عام و تام دارد و طبق تقسیم اوقات تعین شده در قسمت تامین امنیت اتباع کشور تلاش می‎کنیم و اجازه نمی‎دهیم که در امور انتخابات مداخله صورت بگیرد."

درین نشست شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع، معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی نیز از تامین امنیت انتخابات آینده اطمینان دادند.

این مقامات از تامین امنیت انتخابات در حالی اطمینان می‎دهند کهمشکلات امنیتی در کشور رو به افزایش اند.

مسئولان امنیتی هر چند این مشکل را می‎پذیرند اما اطمینان می‎دهند که درهماهنگی با ارگان‎های مختلف برای از میان برداشتن تهدیدات امنیتی گام‎های جدی بر می‎دارند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG