لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۶

عواید معادن زغال سنگ سمنگان بیش از ۱۶۶ میلیون افغانی افزایش یافته است


مقامات در سمنگان می‌گویند که عواید استخراج معادن زغال سنگ در ولسوالی دره صوف بالا این ولایت در شش ماه نخست سال روان بیش از ۱۶۶ میلیون افغانی افزایش یافته است.

صدیق الله عزیزی سخنگوی والی سمنگان در صحبت با رادیو آزادی گفت که به طور مجموعی در جریان شش ماه نخست سال روان از استخراج معادن زغال سنگ ولسوالی دره صوف بالا بیش از ۱ میلیارد و ۱۹۸ میلیون افغانی عواید به دست آورده‌اند.

وی افزود:

" از معادن زغال سنگ ولسوالی دره صوف بالا سمنگان ما در شش ماه نخست سال مالی بیش از یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی عواید به دست آوردیم که نسبت به شش ماه اول سال قبل بیش از ۱۶۶ میلیون ۶۰۰ هزار افغانی افزایش را نشان می‌دهد."

سخنگوی والی سمنگان می‌گوید که به دلیل موجودیت تقاضای خرید زغال سنگ و همچنان نبود کار و افزایش کارکنان معادن زغال سنگ میزان عواید این معادن بلند رفته است.

صدیق الله عزیزی با اشاره به مشکلات موجود در معادن زغال سنگ سمنگان گفت که هنوز هم استخراج به گونه فنی صورت نمی‌گیرد، آنان با کمبود وسایل ایمنی استخراج معادن و همچنان نبود قطعه خاص محافظت از معادن در ولایت سمنگان مواجه اند.

وی در رابطه گفت:

" مشکلات موجود اند از جمله مسایل ایمنی برای کارکنان معدن وجود ندارد، یک قطعه خاص تا هنوز ایجاد نشده‌است و ما قطعه ویژه را به مرکز پیشنهاد کرده بودیم اما رسیدگی نشده‌است. وزارت معدن توجه داشته اما توجه لازم صورت نگرفته است."

وزارت داخلۀ افغانستان و دیگر ادارات مرتبط تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

مقامات در سمنگان می‌گویند در صورت توجه دولت مرکزی به استخراج معادن زغال سنگ در این ولایت و جلوگیری از استخراج خودسر افراد به وسیله قطعه خاص محافظت از معادن، در عواید این معادن میلیارد‌ها افغانی افزایش خواهد آمد.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG