لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

وزارت دفاع: مخالفین مسلح به اشاره پاکستان تحرکات شان را افزایش داده‎اند


وزارت دفاع افغانستان می‎گوید که مخالفین مسلح حکومت به اشاره پاکستان تحرکات شان را افزایش داده‎اند.

این وزارت می‎گوید که مخالفین مسلح به دلیل فشار از سوی پاکستان، حملات شان را شدت بخشیده تا پاکستان به جهانیان نشان دهد که مخالفین مسلح حکومت افغانستان قوی اند.

اما سخنگوی این وزارت روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که نیروهای امنیتی افغان توانایی مهار کردن هر نوع حمله مخالفین را دارند.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

دولت وزیری گفت:

"درین چند روز تحرکات دشمن زیاد است چون بالای پاکستان فشار وارد شده‎است و آن‎ها می‎خواهند که توجه جهانیان را به سوی دیگری جلب کنند و طوری نشان دهند که مخالفین قوی اند و این همه عملیات را انجام داده می‎توانند در این چند روز فشار زیاد شده‎است اما نیروهای امنیتی با تمامی قوت و توان شان از هر سانتی متر افغانستان دفاع می‎کنند."

این اظهارت در حالی صورت می‎گیرد که طالبان مسلح روز گذشته مراکز ولسوالی‎های تیوره غور و کوهستان فاریاب را تحت کنترول شان در آوردند.

اما وزارت دفاع افغانستان می‎گوید که برای پس گیری این ولسوالی‎ها علمیات آغاز شده‎است.

سخنگوی این وزارت می‎گوید که در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای امنیتی افغان در ۱۱ ولایت ۱۶ عملیات هوایی، ۱۴ عملیات زمینی، ۲۹ عملیات کوماندویی و ۲ عملیات شبانه را انجام داده‎اند که در نتیجه به شمول ۱۵ عضو گروه داعش، ۹۶ مخالف مسلح از بین رفته‎اند.

کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه با استقبال از عملیات نیروهای امنیتی افغان می‎گوید که حکومت به جای انتقاد بر پاکستان، به اوضاع امنیتی توجه کرده و جنگ جاری را درست مدیریت کند.

صالح: مسئولین امنیتی برای فرار از مسئولیت، برای هر وضعیت پاکستان را متهم می‎کنند.
صالح: مسئولین امنیتی برای فرار از مسئولیت، برای هر وضعیت پاکستان را متهم می‎کنند.

صالح محمد صالح عضو این کمیسیون به رادیو آزادی گفت که مسئولین امنیتی برای فرار از مسئولیت، برای هر وضعیت پاکستان را متهم می‎کنند.

او افزود:

"به جای این که بالای پاکستان انتقاد می‎کنید سرحدات تان را ببندید غم اردو و پولیس تان را بخورید و امکانات که نیاز دارند در دسترس شان قرار دهید به نظام سیاسی کشور توجه کنید این یک راه خوب گریز برای مسئولین امنیتی شده‎است تا هر ملامتی را بالای پاکستان بیندازند پاکستان کشور رقیب است هرچه از دست اش برآیدن انجام می‎دهد ما مسئولیت داریم که چطور بتوانیم از خاک ما دفاع نمایم."

این در حالیست که حدود یک ونیم ماه قبل وزیر دفاع امریکا در جریان سفرش به کابل گفته بود که سال ۲۰۱۷ برای افغانستان سال دشواری خواهد بود.

اما رئیس جمهور محمد اشرف غنی همواره گفته‎است که جنگ افغانستان جنگ داخلی نه بلکه نیروهای امنیتی افغان در مقابل تروریزم بین المللی در میدان‎های جنگ قربانی می‎دهند.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG