لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۱

مساعدت‌های نقدی و غیر غذایی برای بی‌جا شده‌گان میرزا اولنگ توزیع شد


مساعدت نقدی و غیر غذایی برای بی‌جا شده‌گان میرزا اولنگ در شهر سرپل توزیع گردید.

امروز برای نزدیک به ۳۰۰ خانوادۀ بی‌جا شده از اثر جنگ‌های اخیر در درۀ میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل از سوی هیئت اعزامی مقام ریاست جمهوری، کمیتۀ مبارزه با حوادث و دفتر حمایۀ اطفال مقیم این ولایت مساعدت نقدی و غیر غذایی گردید.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل به رادیو آزادی گفت برای ۳۱ خانوادۀ شهدا به هر خانواده مبلغ یک صد هزار افغانی از سوی هیئت اعزامی مقام ریاست جمهوری، برای ۲۹۷ خانوادۀ بی‌جا شده به هر خانواده مبلغ ۳ هزار افغانی از طرف کمیتۀ مبارزه با حوادث طبیعی ولایت و به هر خانوادۀ آنان ۱۲ قلم مواد غیر غذایی که شامل سه تخته کمپل، یک سیت آشپز خانه، دو تخته ترپال، یک کیت صحی، دو عدد سطل و دیگر ضروریات خانه از سوی دفتر حمایۀ اطفال مقیم سرپل مساعدت گردیده‌است.

والی سرپل
والی سرپل

او افزود:

"ما دو تیم هم تیم سروی را و هم تیم توزیع را یک‌جا به مناطق که این بی‌جا شده‌ها جابه‌جا شده‌اند توظیف کردیم که تیم سروی ما سروی می‌کند و هم‌زمان تیم توزیع کار خود را می‌کند که ما امروز تا ساعت ۱۱ بجه توانستیم برای ۲۹۷ خانواده هم سروی داشته باشیم و هم توزیع و تا شام امروز این ارقام ما دو چند خواهد شد."

آقای وحدت این مساعدت‌ها را برای بی‌جا شده‌گان ناشی از حوادث خونین میرزا اولنگ بسنده ندانسته از دیگر مؤسسات خیریه ملی و بین‌المللی نیز خواست تا از آنان دستگیری نمایند.

شماری از بی‌جا شده‌گان ضمن قدردانی از مساعدت‌های صورت گرفته از دولت می‌خواهند هرچه عاجل محل زیست‌شان‌ را تأمین امنیت نمایند تا آنان بتوانند به خانه و کاشانۀشان برگردند.

او گفت:

"ما با همین لباس که به تن داریم دیگر هیچ چیزی را نتوانستیم با خود بیاوریم هیچ چیزی نداریم. ما به همه چیز نیاز داریم، ولی ما از دولت می‌خواهیم که جای‌ ما را امنیت بکند و از ما حمایت بکند تا ما بتوانیم به سر جای و جایگاه خود برگردیم."

این در حالی است که شام دیروز نیز تعداد ۲۳۵ تن از گیر مانده‌گان در روستای درۀ میرزا اولنگ از چنگ طالبان مسلح نجات داده شده و به مساجد قریه‌های چیلانگوم و توغنی مرکز شهر سرپل جابه‌جا شده‌اند که این افراد نیز به کمک‌های بشری سخت نیاز دارند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG