لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۰

حزب حق و عدالت: پس از حدود ۳ سال عمر حکومت، اصلاحات لازم نیامده‌است


حزب حق و عدالت افغانستان از چگونگی برخی کارکردهای حکومت انتقاد کرده‎است.

اعضای این حزب روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل گفتند، با آنکه کمتر از سه سال از عمر پنج ساله حکومت می‎گذرد اما تا هنوز هم اصلاحات لازم بخصوص در بخش مبارزه با فساد و تقرری‎ها در کشور بمیان نیامده‎است.

این حزب می‎گوید، حکومت این کشور در بخش مبارزه با فساد، آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی و برخی کارهای دیگر ناکام بوده‎است.

اعضای این حزب روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل گفتند، این حزب امیدوار است تا در جریان عمر باقیمانده حکومت و قبل از این‎که دیر شود رهبران حکومت وحدت ملی بخاطر حل مشکلات مردم اصلاحات لازم را در نظام بمیان آورد.

روشن: حکومت در بخش فساد اداری کوتاهی کرده‌است.
روشن: حکومت در بخش فساد اداری کوتاهی کرده‌است.

سردار محمد روشن رئیس حزب حق و عدالت می‎گوید:

" با وجود تلاش‎های حکومت وحدت ملی هنوز هم حکومت در بخش‎های فساد اداری، سیستم حمایت و خویشتن داری در مقرری‎ها، حمایه و تامین مصونیت تاراجران دارایی‎های عامه از طرف برخی رده‎های بلند سیاسی کوتاهی کرده وبه مراتب کمتر از آن چیزی است که مردم از آن انتظار داشتند."

این سخنان در حالی مطرح می‎گردد که پیش از این نیز برخی احزاب سیاسی حکومت را به ناکارایی متهم کرده اند.

آنان، حکومت را به بی پروایی در پیوند به آوردن اصلاح نظام انتخاباتی، برگزاری لویه جرگه قانون اساسی، و برگزاری انتخابات پارلمانی متهم کرده و پیامدهای آن را برای حکومت و مردم ناگوار خوانده‎اند.

این حزب در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور یکی از اعضای برجسته این حزب بود و اعضای برجسته این حزب در حال حاضر در پست‌های بلند دولتی وظیفه اجرا می‌کند.

با این‎همه ریاست جمهوری افغانستان می‎گوید، حکومت همواره متعهد به آوردن اصلاحات در کشور است.

مینه پال: حکومت در بخش مبارزه با فساد دستاوردهای خوبی داشته است.
مینه پال: حکومت در بخش مبارزه با فساد دستاوردهای خوبی داشته است.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور در صحبت با رادیو آزادی گفت، حکومت بخاطر مبارزه با فساد کارهای زیادی را انجام داده و در این راستا دستاوردهای خوبی نیز داشته‎است.

وی افزود:

"حکومت در بخش مبارزه با فساد دستاوردهای خوبی داشته حکومت در بخش مبارزه با فساد تعهدات اش را ثابت ساخته و در مورد تقرری‎ها تمام سیستم‎ها بررسی شده و تمام تقرری‎ها از طریق کمیسیون اصلاحات اداری صورت می‎گیرد و افراد مسلکی و شایسته در آن‎جا گماشته می‎شوند."

حزب حق و عدالت افغانستان حزبی که نزدیک به سه سال پیش از حامیان تیم تحول و تداوم به رهبری رئیس جمهور اشرف غنی بود، اکنون چندمین بار است که از چگونگی کارکرد حکومت انتقاد می‎‌کند.

به باور اعضای این حزب وعده‎‌های که رهبران حکومت برای مردم سپرده بودند، تاکنون عملی نشده‌اند.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG