لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۴

ملل متحد: نیاز به غذا، ادویه و پناهگاه در جهان رو به افزایش است


رئیس سازمان حقوق بشر سازمان ملل متحد هشدار می‎دهد که نیاز به غذا، ادویه و پناهگاه در جهان رو به افزایش است.

ستیفن اوبراین که دوره کاری‎اش هفته آینده پایان می‎یابد، همچنان گفته که میلیون‎ها تن از انسان‎ها در نتیجه جنگ‎ها، بحران‎ها و رویدادهای طبیعی با مشکل رو به رو شده‎اند.

به گفته آقای اوبراین، در جریان سال ۲۰۱۷ میلادی، سازمان ملل متحد به میلیاردها دالر نیاز دارد که یک سوم آن تا حالا به این سازمان کمک شده‎است.

وی پیشنهاد کرده که باید برای جلوگیری از بحران‎ها، نخست ریشه‎های اصلی چالش‎ها خشکانده شوند.

یک طفل یمنی
یک طفل یمنی

آقای اوبراین همچنان می‎گوید ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد باید کمک‎های شان را افزایش دهند تا در نتیجه با افراد آسیب دیده و نیازمند، کمک صورت گیرد.

سازمان ملل متحد در جریان امسال یعنی ۲۰۱۷ میلادی، برای ۱۰۲ میلیون فرد نیازمند در ۳۸ کشور جهان، برای ۲۳ اعشاریه ۵ میلیارد دالر درخواست کرده بود.

تا اکنون تنها ۸ اعشاریه یک میلیارد دالر جمع آوری شده که به صورت تقریبی یک سوم درخواست این سازمان می‎شود.

در درجه نخست برای موزمبیق کمک در خواست شده که در مجموع ده میلیارد دالر می‎شود.

همچنان برای سوریه ۳،۴ میلیارد کمک خواسته شده و در عین حال سازمان ملل متحد می‎خواهد تا برای عراق و یمن هم کمک‎های فوری صورت گیرد.

با توجه به جنگ‎های داخلی که در عراق، سوریه و یمن جریان دارد، موزمبیق از لحاظ رویدادهای طبیعی آسیب دیده و زلزله ماه جون در آن کشور، خیلی مشکلات بزرگی را به میان آورده‎است.

ملل متحد در ۲۰۱۷ میلادی، برای ۱۰۲ میلیون فرد نیازمند، ۲۳ اعشاریه ۵ میلیارد دالر درخواست کرده بود.
ملل متحد در ۲۰۱۷ میلادی، برای ۱۰۲ میلیون فرد نیازمند، ۲۳ اعشاریه ۵ میلیارد دالر درخواست کرده بود.

خبرگزاری اسوشتید پریس به نقل از ستیفن اوبراین رئیس اداره حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد افغانستان تنها همین را نوشته که به کمک با این کشور نیاز است.

اما آقای اوبراین این نکته را برجسته ساخته که بسیاری از مناطق افغانستان مصئون نیستند و به همین خاطر سازمان ملل متحد نمی‎تواند نماینده هایش را به بخش‎های مختلف این کشور بفرستد.

XS
SM
MD
LG