لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۶

در نشست ملل متحد روی اوضاع افغانستان و تطبیق استراتژی امریکا بحث می‌شود


قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد، ناوقت امروز جلسه نموده و اوضاع جاری افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

انتظار می‌رود تادامیچی یاماموتو فرستاده خاص ملل متحد برای افغانستان بررسی‌هایش از اوضاع جاری این‌کشور را با اعضای شورای امنیت ملل متحد شریک بسازد.

نشست امروز شورای امنیت ملل متحد چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که رئیس جمهوری افغانستان به روز پنجشنبه در دیدار با همتای امریکایی‌اش دونالد ترمپ روی اوضاع افغانستان و روابط دو جانبه صحبت‌های داشت.

رهبران افغانستان و امریکا در باره استراتژی جدید امریکا برای افغانستان نیز صحبت کردند که ماه گذشته از سوی رئیس جمهور ترمپ اعلان شد.

نشست امروز شورای امنیت ملل متحد که در آن روی امنیت افغانستان و راه‌های عملی شدن استراتژی تازه امریکا صحبت خواهد شد، در حالی صورت می‌گیرد که ملل متحد به تاریخ پانزدهم سپتمبر در یک گزارش مفصل از انکشافات سیاسی، همکاری‌های امنیتی، حقوق بشر، همکاری‌های بشری و مبارزه بر ضد مواد مخدر در افغانستان معلومات داده بود.

در این گزارش از مخالفت‌های سیاسی که حکومت وحدت ملی با آن مواجه است، ادامه چالش‌های امنیتی و بهبود همکاری‌های منطقوی یاد شده بود.

این گزارش در بخش تحولات امنیتی، از کشته شدن بیش از پنج هزار غیر نظامی بین ماه جنوری تا جون امسال یاد کرده و به طور خاص به حمله هشتم مارچ بر شفاخانه سردار محمد داود خان و حمله تانکر بمب در ۳۱ ماه می اشاره کرده بود.

در این گزارش ملل متحد به بعضی پیشرفت‌ها در تلاش‌های مبارزه علیه مواد مخدر نیز یاد شده بود.

XS
SM
MD
LG