لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۳

امین: از مجموع ۲۰ هزار بست خالی پروسه استخدام در ۱۰ هزار آن آغاز می‌شود


کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان می‌گوید که اکنون حدود ۲۰ هزار بست خالی در ادارات دولتی وجود دارند و پروسه استخدام در ده هزار بست خالی به زودی آغاز می‌شود.

روح الله امین رئیس بورد رسیدگی به شکایت خدمات ملکی روز سه شنبه هنگام ارائه گزارش شش ماهه در یک نشست خبری گفت تا دو هفته دیگر امتحان آزاد برای ۷۰۰ بست خالی اخذ خواهد شد.

وی می‌گوید که در پروسه استخدام هنوز هم مشکلات موجود است اما برای از بین بردن آن تلاش می‌کنند.

وی گفت:

"طوریکه که توقع می‌رفت تمامی پروسه استخدام همانگونه به پیش نرفته به همین خاطر شما در نتایج شکایات دیدید که بدبختانه استخدام ضرورت ترجیح داده نمی‌شود و شکایات همین‌گونه موجود اند و این یک چالش در برابر اصلاحات است."

آقای امین افزود که نبود یک پلان منظم، نا هماهنگی میان ادارات و کمیسیون و تأخیر در تشکیل و بست‌ها از مواردی اند که پلان استخدام را به عقب زده است.

وی همچنان گفت که در شش ماه گذشته یک دوکتورا، ۱۰۰ ماستر و ۱۵۰۳ لیسانس را استخدام کرده‌اند که ۵۰۰ تن از آنان را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

این در حالیست که پیش از این وزارت کار و امور اجتماعی گفته‌است که اکنون ۱.۹ میلیون تن در کشور بیکار هستند.

پیش از این رئیس جمهور غنی درآغاز پروگرام ملی برای کاریابی گفت که برای هزاران جوان در کشور زمینه کار فراهم خواهد شد.

از سوی هم شماری از فعالان مدنی می‌گویند که حکومت در بخش استخدام به روابط‌ها بیشتر اولویت قایل است.

راحت گل زیارمل یکی از این فعالان مدنی روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت:

"بالای پروسه سی بی‌ آر اعتبار زیاد کرده نمی‌توانیم ممکن سرنوشت این پروسه در نهایت در دست کسی باشد که به صورت دلخواه افراد را کامیاب کند و متباقی را ناکام."

آقای زیارمل می‌خواهد که حکومت مطابق یک میکانیزم منظم بخاطر پُر کردن بست‌های خالی، امتحان تخصصی را اخذ کند تا از یک سو بست‌های دولتی پُر شوند و از جانب دیگر زمینه کار برای جوانان فراهم گردد.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG