لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۰

ستره محکمه هند تحقیقات در مورد قضیه «جهاد عشق» را آغاز کرد


ستره محکمه هند امروز تحقیقات در مورد قضیۀ را آغاز کرد که در آن، سارنوالان ادعا دارند که پیروان داعش چگونه از عشق به‌حیث جهاد یا جهاد عشق استفاده نموده با زنان هندو ازدواج می‎کنند، آن‎ها را مسلمان ساخته، حلقه جلب و جذب‌شان را وسیع‌تر می‎سازند.

در ۲۸ ماه گذشته اداره تحقیقات ملی هند ده‌ها زوج هندو و مسلمان را در ایالت جنوبی کرالا مورد تحقیقات قرار داده‎است.

زنان هندو و شوهران مسلمان اند و در جریان تحقیقات از آن‎ها به‌گفته دو منبع پولیس هندی، سؤال‎های خیلی شخصی صورت گرفته‎است.

مثلاً این‎که آیا قبل از ازدواج با این مردان خوابیده‎اند؟ آیا شوهران مسلمان‌شان از آن‎ها خواسته قبل از ازدواج از محلات مقدس یا زیارت‎های مسلمانان دیدن کنند؟ یا این‎که آیا شوهران‌شان به‌خاطر مسلمان ساختن آن‎ها بالای‌شان فشار آورده‎است؟

هند حدود ۱،۳ میلیارد نفوس دارد که ۱۷۲ میلیون آن مسلمانان اند.
هند حدود ۱،۳ میلیارد نفوس دارد که ۱۷۲ میلیون آن مسلمانان اند.

پولیس هند در سال ۲۰۱۴ هم دنبال قضیه‎های "جهاد عشق" می‎گشت، عبارتی که گروه تندرو هندو به نام راشترییا سوایام سیواک و دیگر گروه‎های تندرو به دنبال گزینش نریندرا مودی به‌حیث صدراعظم هند، آن را به کار بردند.

جهاد عشق عبارتی است که تندروان هندو در رابطه با آنچه آن‎ها کمپاین اسلامیست‎ها برای مسلمان ساختن زنان هندو از راه اغوا و ازدواج استفاده می‎کنند.

تحقیقات پولیس در آن وقت ثبوتی را برای چنین یک استراتژی سازماندهی شده یافت نکرد و این ادعا به‌طور وسیع رد شد، ولی اداره تحقیقات ملی هند روی همین مسئله در ایالت کرالا تمرکز نموده‎است که در امتداد بحیره عرب موقعیت داشته و روابط نزدیک اقتصادی با شرق میانه دارد.

این اداره حدود ۹۰ قضیه جهاد عشق را مورد تحقیق قرار داده و دریافته که ۹ آن با داعش رابطه داشته‎است.

این اداره پلان دارد امروز شواهدی را در مورد همین ۹ قضیه به ستره محکمه هند معرفی کند، ولی در مورد شواهدش جزئیات نداده‎است.

دفتر مودی و اداره تحقیقات ملی هند در مورد این قضیه تبصره نکرده‎اند.
دفتر مودی و اداره تحقیقات ملی هند در مورد این قضیه تبصره نکرده‎اند.

این اداره در دو قضیه دریافته‎است که پول از یک مدرسه اسلامی از عراق به حساب بانکی دو زن هندو فرستاده شده‎است و در یک قضیه دیگر، یک زن هندو و شوهر مسلمانش ویدیوهای از داعش را در یک قریه کرالا تقسیم کرده‎اند.

احزاب اپوزیسیون در هند می‎گویند، این تحقیقات نشان می‎دهد که حکومت هند به گروه تندرو هندو به نام راشترییا سوایام سیواک و دیگران اجازه می‎دهد تا با استفاده از منابع و ساختارهای دولتی، آجندای‌شان را که همانا تقویت نفوذ هندوها در هند است به پیش ببرند، جایی‎که ۱۳ درصد نفوس آن را مسلمانان تشکیل می‎دهند.

هند حدود ۱،۳ میلیارد نفوس دارد که ۱۷۲ میلیون آن مسلمانان اند.

قابل ذکر است که دفتر مودی و اداره تحقیقات ملی هند در مورد این قضیه به این سبب تبصره نکرده‎اند که در حالی حاضر به ستره محکمه راجع می‎باشد.

XS
SM
MD
LG