لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۷

پلان‌های قول اردوی عملیات خاص کماندو برای سرکوب داعش در افغانستان!


در موج نگرانی‎ها از افزایش تحرکات گروه داعش در مناطق مختلف افغانستان قول اردوی عملیات خاص کماندو از پلان‎های آینده‌شان برای سرکوب این گروه سخن می‎گوید.

قوماندان این قول اردو می‎گوید پلان‎های را روی دست دارد تا داعش را در مناطق مختلف افغانستان سرکوب نمایند.

بسم‌الله وزیری روز دوشنبه «۱۸ جدی ۱۳۹۶» در یک نشست خبری گفت، نیروهای خاص کماندو اکنون با تجهیزات پیشرفته مجهز شده و در تناسب به گذشته در وضعیت خوبی قرار دارند.

اچین
اچین

وزیری گفت:

"در استقامت‎های که ما در جنگ با داعش بودیم، اکثراً در جنوب ننگرهار به صدها داعشی را از بین بردیم. ما عملیات‎های تصفیوی خود را در فاریاب، سرپل و همچنان جوزجان اجرا کردیم و عنقریب پلان‎های مشخصی در ارتباط مبارزه با داعش و طالبان را در آن‎جا هم داریم."

هرچند آقای وزیری در مورد پلان‎های آینده‌شان علیه گروه داعش جزئیات ارائه نکرد، اما اطمینان داد که نیروهای خاص کماندو با تجهیزات پیشرفته مجهز شده و در وضعیت خوبی قرار دارند.

قوماندان قول اردوی عملیات خاص نیروهای کماندو گفت در ۹ ماه گذشته بیش از ۲۰۰۰ تحرک اوپراسیونی را انجام داده‎اند که در نتیجه ۶۱۰۱ مخالف مسلح به‌شمول داعشیان کشته، بیش از سه هزار زخم برداشته و صدها تن دیگر شان نیز بازداشت شده‎اند.

این در حالیست که پیش از این وزارت داخله افغانستان گفته بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از چهار هزار عملیات مشترک نیرو‌های افغان بر ضد مواضع مخالفان مسلح دولت صورت گرفته‌اند.

نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفته بود که در نتیجه این عملیات بیش از ۹ هزار مخالف مسلح دولت کشته، چهار هزار زخمی و بیش از ۱۳۰۰ مخالف مسلح دیگر بازداشت شده‌اند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز روز دو شنبه قبل از نشست شورای وزیران گفت که گروه داعش در افغانستان سرکوب شده و شماری از رهبران‌شان نیز کشته شده‎اند.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

شماری از جوانان که تازه به صفوف کماندو پیوسته و مصروف فرا گرفتن تعلیمات نظامی در قوماندانی قول اردوی نیروهای خاص کماندو اند از تلاش‎های شان برای تأمین امنیت مردم اطمینان می‎دهند.

محمد حسین و احسان‌الله دو تن از این جوانان می‎گویند:

"درس‎های ما فعلاً به سطح بسیار بالای آن جریان دارد و این اطمینان را به مردم می‎دهیم که ما در خدمت مردم استیم و از سرحدات دفاع کرده می‎توانیم."

"ما به مردم این اطمینان را می‎دهیم که ما بچه‎های این سرزمین استیم و از این خاک دفاع کرده و آن را حفاظت می‎کنیم."

این در حالیست که اخیراً نگرانی‎ها در مناطق مختلف کشور از تهدید گروه‎های تروریستی به خصوص داعش افزایش یافته و مردم خواهان تأمین امنیت‌شان از سوی حکومت شده‎اند.

به تازه‎گی رئیس شورای ولایتی جوزجان از سربازگیری و صدور فرمان از سوی گروه داعش در این ولایت ابراز نگرانی کرده گفته‎است که این گروه از مردم باج‌گیری می‎کند.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

XS
SM
MD
LG