لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۴

امریکا یک لوای جدید مربیان نظامی محارب را به افغانستان می‌فرستد


نیرو‌های نظامی امریکا می‌گویند، به هدف کمک و مشوره لازم تخنیکی به نیرو‌های امنیتی افغان در خط اول جبهه، یک لوای جدید مربیان نظامی محارب را به افغانستان می‌فرستد.

کینی فالکنیر سخنگوی دفتر مرکزی مأموریت حمایت قاطع ناتو دیشب به رادیو آزادی گفت، مربیان محارب جدید به شکل کندک‌های کوچک با نیرو‌های امنیتی افغان کمک می‌کنند.

وی افزود:

" این واحدهای نظامی که شامل سربازان و افسران خاص آموزش دیده می‌باشند، در جریان محاربه کمک تخنیکی نموده مشوره می‌دهند. آن‌ها به مأموریت حمایت قاطع زمینه را فراهم می‌کنند که به شکل کندک‌های کوچک نیرو‌های امنیتی افغان را آموزش نظامی بدهند."

هر چند وزارت دفاع امریکا بنابر ملحوظات امنیتی شمار این سربازان و افسران را اعلان نکرده‌است، اما روزنامه نظامی ستارز اند سترایپس به نقل از مقام‌های نظامی نوشته که شماری این مربیان محارب نزدیک به ۷۰۰ سرباز و افسر بوده که دارای تجربه و آموزش خاص می‌باشند.

روزنامه نظامی ستارز اند سترایپس از قول جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید، این مربیان محارب در خط جبهه به نیرو‌های ارود و پولیس افغان چنین کمک‌های تخنیکی را می‌نمایند، طوری‌که نیروهای خاص امریکا با قوای کوماندوی افغان همکاری می‌کنند.

جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع در افغانستان
جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع در افغانستان

جنرال نیکلسن می‌گوید، جابجایی این لوای مربیان محارب برای فعالیت نیروهای امنیتی افغان در میدان جنگ خیلی مؤثر است.

در حالی‌که نیروهای امنیتی افغان برای فصل بعدی جنگ در این‌کشور آماده‌گی می‌گیرند، روزنامه واشنگتن پُست گفته که امسال باز هم بار دیگر نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان در حالت تهاجمی خواهند بود و با متحدان افغان خود در جنگ سهم می‌گیرند.

بر اساس استراتژی جدید رئیس جمهور دونالد ترمپ در باره افغانستان سه هزار نُه صد عسکر تازه نفس امریکایی در افغانستان جابجا می‌شوند.

XS
SM
MD
LG