لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۱

هیئت ورزشی پیونگ‌یانگ از کوریای جنوبی دیدن می‎کند


هیئت ورزشی کوریای شمالی به رهبری یک مقام ارشد این کشور برای اشتراک در بازی‎های المپیک زمستانی از کوریای جنوبی دیدن می‎کند.

این بازی‎ها در نهم ماه فبروری افتتاح می‎شوند.

رئیس شورای عالی مردم کوریای شمالی، در رائس این هیئت در این هفته از کوریای جنوبی دیدن کرده در مراسم افتتاح بازی‎های زمستانی اشتراک خواهد کرد.

کیم یانگ نام، از لحاظ تخنیکی یکی از مقام‎های ارشد کوریای شمالی به حساب می‎رود که پس از چندین دهه از کوریای جنوبی، دیدن می‎کند.

سفر این هیئت کوریای شمالی یک نقطه عطف در روابط دیپلوماتیک دو کشور به حساب می‎رود که هدف آن اشتراک در بازی‎های المپیک زمستانی می‎باشد.

کوریای شمالی در این مسابقات ۲۲ ورزشکار را به سیول می‎فرستد.

کیم یانگ نام
کیم یانگ نام

هرچند قبل از این هم کیم یانگ نام هیئت کوریای شمالی را در المپیک سال ۲۰۰۸ میلادی در پیکنگ و در سال ۲۰۱۴ در شهر سوچی روسیه نیز رهبری می‎کرد، اما لقب رئیس شورای عالی و نماینده رئیس جمهور را با خود نداشت.

تلویزیون دولتی کوریای شمالی دیروز گفت، این هیئت به زودی از کوریای جنوبی دیدن می‎کند و در مراسم افتتاح ۲۳ دور بازی‎های المپیک زمستانی اشتراک خواهد کرد.

وزارت امور وحدت کوریای جنوبی گفت، این هیئت در یک سفر سه روزه به سیول پایتخت کوریای جنوبی خواهد آمد.

اما تحلیل گران هشدار می‎دهند که فکر نمی‎کنند این روابط گرم پس از بازی‎های المپیک هم به همین گونه باقی بماند.

این راکت‎ها توانایی رسیدن به ایالات متحده امریکا را دارند.
این راکت‎ها توانایی رسیدن به ایالات متحده امریکا را دارند.

تنش‎ها بین دو کشور از سال گذشته شدت یافت، زمانی‎که کوریای شمالی چند سلاح هسته‌یی خود به‌شمول راکت‎های بالیستیک قاره پیما را به آزمایش گرفت.

گفته می‎شود این راکت‎ها توانایی رسیدن به ایالات متحده امریکا را دارند.

پیونگ یانگ برای ماه‎ها از تقاضای سیول برای اشتراک در بازی‎های المپیک موسوم به مسابقات المپیک صلح چشم پوشی کرد، تا زمانی‎که رهبر کوریای شمالی کیم جونگ اون در سخنرانی سال نو خود برای اشتراک در این بازی‎ها تمایل نشان داد.

پس از آن سلسله از دیدارهای تنظیم گردید و بالاخره هر دو کشور توافق کردند که در مراسم افتتاح این بازی‎ها یکجا حضور می‎یابند و هر دو کشور پس از ۲۷ سال یک نمایش مشترک هاکی روی یخ زنان را، اجرا می‎کنند.

XS
SM
MD
LG