لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۷

کرملین: کشته شده‌های حملات امریکا در سوریه عساکر روسی نیستند


کرملین دیروز چهار شنبه گفت، اگر در نتیجه حملات هفته گذشته امریکا در سوریه، کدام روسی کشته هم شده باشد، آن‎ها عساکر این کشور نبوده‎اند.

سخنگوی ارشد کرملین می‎گوید، اگر احیاناً در نتیجه حملات هفتم فبروری امریکا در ولایت دیرالزور سوریه، کدام روسی کشته هم شده باشد، آن‎ها عساکر عادی اردوی این کشور نبوده‎اند.

دمیتری پسکوف (Dmitry Peskov) گفته‎است، نمی‎توان رد کرد، احتمال دارد شهروندان فدراسیون روسیه در این حملات کشته شده باشند، ولی آن‎ها با نیروهای نظامی این کشور ارتباط نداشته‎اند.

پسکوف
پسکوف

دمیتری پسکوف چهاردهم فبروری گفت:

"ما در کرملین اطلاعات دقیق و معلومات مشخص در دست نداریم تا نتیجه‌گیری کنیم. نمی‎توان احتمال کشته شدن شهروندان فدراسیون روسیه را در سوریه رد کرد. چیزی‎که می‎توانم بگویم اینست، آن‎ها با نیروهای نظامی فدراسیون روسیه مرتبط نبوده‎اند. به هر حال هر اتفاقی که بیفتد، شهروندان ما شهروندان ما باقی می‎مانند."

این اظهارات آقای پسکوف، اعلامیه اخیر وزارت دفاع روسیه را تکرار می‎کند که در آن گفته شده‎است، پرسونل اردوی این کشور در وقت حملۀ نیروهای امریکایی در آن منطقه، نبوده‎اند.

پنتاگون گفته‎است، در حملات هوایی در دیرالزور حدود ۱۰۰ مهاجم کشته شدند، ولی نمی‎دانند که آیا عساکر اجیر روسی نیز در بین تلفات شامل‎اند، یا خیر؟

جیمز متیس وزیر دفاع امریکا سیزدهم فبروری گفت، اینک گزارش‎های در این مورد وجود دارد، اما آن‎ها در قوماندانی مرکزی نیروهای امریکایی و یا پنتاگون راپوری را در این مورد دریافت نکرده‎اند.

به‌گفته متیس، نیرو های امریکایی روی جنگ با جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش متمرکز اند.

سوریه
سوریه

در روزهای اخیر گزارش‎های خبری، پژوهشگران مستقل، اعضای خانواده‎ها و همکاران عساکر اجیر روسی گفته‎اند، در نتیجه حملات نیروهای امریکایی و متحدان آن‎ها که هفتم فبروری در ولایت دیرالزور در سوریه صورت گرفت، ده‎ها عسکر اجیر روسی کشته شده‎اند.

روسیه در جریان جنگ داخلی هفت ساله سوریه، از رئیس جمهور بشارالاسد به طور قاطعانه حمایت کرده‎است.

روسیه با آغاز کمپاین حملات هوایی در سال ۲۰۱۵ میلادی و حضور نظامی زمینی مسیر جنگ را در سوریه تغییر داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در جریان یک سفر غیر مترقبه به سوریه گفت، نیروهای روسیه و حکومت سوریه تروریستان را سرکوب کرده‎اند و او به نیروهای کشورش دستور داده‎است تا خروج قسمی را از این کشور آغاز کنند.

XS
SM
MD
LG