لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۵

مقام‌های امریکایی: حدود صد عسکر قراردادی روسی در سوریه کشته شدند


وزارت دفاع امریکا می‌گوید، در هفتم ماه فبروری زمانی بر نیروهای مسلح طرفدار حکومت سوریه در دیر الزور حمله کردند که حدود ۵۰۰ تن آن‌ها گردهم آمده بودند تا بر شورشیان مخالف حکومت سوریه و مشاورین امریکایی عملیات تنظیم شده شانرا آغاز کنند.

مقام‌های امریکایی گفتند، در این حمله حدود صد عسکر کشته شده و در مورد هویت‌شان چیزی نگفتند.

اما رسانه‌ها و نشریه‌های آنلاین روسی و بین‌المللی گزارش‌های را به نشر رسانده‌اند که در این حمله نیروهای هوایی امریکا تعداد بی‌شمار عساکر قراردادی روسی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه گفته که هیچ یک از عساکر این‌کشور در منطقه حضور نداشتند و چنین نشان دادند که گویا قربانیان جنگجویان طرفدار حکومت بودند که اقدام‌شان را با نیروهای نظامی روسیه هماهنگ نکرده بودند.

ضمناً، توماس وییل سخنگوی نیروهای نظامی امریکا به نشریه آنلاین بلومبرگ گفت، قوای ائتلاف در جریان حمله با نیروهای نظامی روسی در تماس بودند.

ولی تیم تحقیقاتی مناقشات استخباراتی که دخالت روسیه را در جنگ سوریه و اوکراین نظارت می‌کند، روز دوشنبه نام سه سرباز قراردادی روسیه را به نشر رساند که در این حادثه کشته شده‌اند.

یک سازمان قزاقی در شهر کالینینگراد روسیه در شبکه‌های اجتماعی خود نوشته که یک عضو آن‌ها در این حمله در سوریه کشته شده‌است.

یک روزنامه روسی بنام نوایه گزیته نوشته که در حمله هوایی نیروهای امریکایی در سوریه ۱۳ تبعه روسی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نشریه بلومبرگ در گزارش خود از دو منبع روسی یادآوری کرده که می‌گویند، در نتیجۀ حمله قوای امریکا و نیروهای اپوزیسیون سوریه به حمایت امریکا بر یک پایگاه نظامی در منطقه دیر الزور سوریه، بیش از ۲۰۰ عسکر قراردادی روسی که اکثراً قربانیان حادثه اتباع روسی بودند، کشته شده‌اند.

نیویارک تایمز از قول یک افسر سوریه گفته که حدود ۱۰۰ تن روس‌ها در این حمله کشته شده‌اند.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه می‌گوید، کرملین از موضوع اطلاع ندارد.

دمیتری پسکوف دیروز سه‌شنبه در مورد این گزارش‌ها در یک نشست در مسکو به خبرنگاران گفت، حکومت تنها از اقدامات نیروهای نظامی روسیه در سوریه خبر دارند.

وی افزود:

"ما در مورد دیگر روسی‌های که در جنگ سوریه دخیل باشند، هیچ اطلاع نداریم."

XS
SM
MD
LG