لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۱

مشرانو جرگه: پولیس و برخی مقام‌های حکومت در فروش مواد مخدر دست دارند


اعضای مشرانو جرگه افغانستان می‌گویند، برخی مقام‌های بلند رتبه حکومتی و پولیس در قاچاق و فروش مواد مخدر دست دارند.

مشرانو جرگه افغانستان مقام‌های افغان را در امر مبارزه با مواد مخدر به کوتاهی متهم کرده می‌گویند، پولیس و برخی مقام‌های بلند پایه حکومت در فروش مواد مخدر دست دارند.

محمد هاشم الکوزی رئیس کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی این جرگه در نشست استماعیه که در آن قوماندان امنیه کابل، وزیر مبارزه با مواد مخدر و برخی مقام‌های دیگر دعوت شده بودند گفت، در حال حاضر مواد مخدر از بخش‌های مختلف کابل از طریق میدان هوایی به خارج کشور قاچاق می‌شود.

محمد هاشم الکوزی رئیس کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی مشرانو جرگه
محمد هاشم الکوزی رئیس کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی مشرانو جرگه

او افزود:

"محترم قوماندان امنیه کابل، مواد مخدر از کجا آورده می‌شود، در حضور شما از طرف حوزه‌ها مواد مخدر به میدان هوایی انتقال می‌شود و به خارج کشور قاچاق می‌شود، وظیفه شما در این راستا چیست؟، تمام شما کوتاه آمده‌اید."

این در حالی است که پیش از این مقام‌های پیشین وزارت مبارزه با مواد مخدر گفته اند، برخی مقام‌های بلند رتبه حکومت در کار و بار مواد مخدر دست دارند.

اما محمد داوود امین قوماندان امنیه کابل که در نشست عمومی مشرانو جرگه حضور یافته بود پذیرفت که شماری از افراد پولیس در فروش مواد مخدر دست دارند.

او افزود:

"سناتوران در اظهارات خود گفتند که یک تعداد پولیس در فروش مواد مخدر دست دارند، این را من رد نمی‌کنم، این قسم افراد موجود اند اما مبارزه ما به گونه جدی جریان دارد تا چنین افراد را از صفوف پولیس بیرون کنیم."

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که بر اساس برخی گزارش‌ها در حال حاضر شمار معتادان مواد مخدر به بیش از سه میلیون تن رسیده‌است.

بی‌کاری، مشکلات اجتماعی، علاقه‌مندی خودی و محیط حاکم در افغانستان از عوامل افزایش معتادین در افغانستان خوانده می‌شوند.

در همین حال وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید، برای تداوی معتادین مواد مخدر در سراسر کشور ۱۷ مرکز صحی موجود اند.

اعضای مشرانو جرگه تأکید می‌کنند که اگر قاچاق کننده‌های مواد مخدر در صفوف پولیس افشا نشوند و افراد ذیربط در این قضیه به پنجه قانون سپرده نشوند این پدیده بیشتر خواهد شد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG