لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۰

برای اولین بار مسابقات بایسکلرانی "کراس کانتری"در بامیان برگزار شد


برای اولین بار در سطح کشور مسابقات بایسکرانی کوهستان یا "کراس کانتری" تحت نام جام هندوکش با شرکت ده‌ها ورزشکار دختر و پسر و با حمایت مالی شرکت مخابراتی اتصالات در مرکز بامیان انجام شد.

سجاد حسینی برگزار کننده این دور از مسابقات در این مورد به رادیو آزادی گفت:

"این اولین مسابقه کراس کانتری کوهستان بود که برای بار اول در ولایت بامیان برگزار شد. در این مسابقات ۵۰ ورزشکار از ولایت‌های کابل و بامیان شرکت کرده بودند که شامل ۳۰ پسر و ۲۰ دختر می‌باشد و کسانی که مقام‌های اول تا سوم را گرفتند از ولایت بامیان بودند. هدف از برگزاری این مسابقات این است که بتوانیم ورزش را در بامیان رشد بدهیم و خصوصاً این رشته جدید را به مردم معرفی کنیم. این رشته یک رشته المپیکی است که ما امیدوار هستیم در آینده بتوانیم جوانانی را از افغانستان برای مسابقات المپیک آماده بسازیم."

در این دور از مسابقات، ورزشکاران از ولایت کابل نیز شرکت کرده بودند که در پایان با پیمودن مسیر ۱۲ کیلومتری ورزشکاران ولایت بامیان توانستند مقام‌های اول تا سوم را بدست بیاورند.

در بخش پسران مهدی از بامیان مقام اول را کسب کرد و در بخش دختران طاهره از ولایت بامیان توانست مقام اول را بدست بیاورد.

طاهره که در این مسابقات مقام اول را کسب کرده بود در مورد هدف از اشتراک خود گفت:

"هدف من از شرکت در این مسابقه این است که در جامعه مرد سالار همه فکر می‌کردند که دختران نمی‌توانند، آن‌ها می‌گفتند کسانی‌که در این مسابقات شرکت می‌کنند خودکشی می‌کنند و همین‌طور اصلاً به حضور دختران باور نداشتند، با وجود این گفته‌ها ما توانستیم در این مسابقات بصورت خوب و شجاعانه شرکت کنیم و مقام بگیریم. هدف من این است که بایسکل سواری دختران در بامیان و در تمام کشور رواج پیدا کند و دختران هم مانند پسران بتوانند در این مسابقات سهم مساوی و فعالانه داشته باشند تا دختران بتوانند از طریق ورزش یک حضور فعال را در جامعه داشته باشند."

این در حالی‌است که برگزاری مسابقات "کراس کانتری" برای اولین بار مورد استقبال بسیاری از بایسکل سواران بامیان قرار گرفته بطوری که از حکومت خواستند با توجه به کوهستانی بودن ولایت بامیان این ورزش را حمایت کند تا ورزشکاران بامیان بتوانند به مقام‌های بالاتری دست پیدا کنند.

عباس نادری، بامیان

XS
SM
MD
LG