لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۳

کرکت بورد افغانستان قرارداد چهار پروژه جدید را نیز امضا کرد


کرکت بورد افغانستان در کنار تعهد به تکمیل برخی پروژه‌های نیمه کاره قرارداد چهار پروژه جدید را نیز امضا کرد.

این پروژه‌های مهم در بخش ورزش در چهار ولایت افغانستان تطبیق می‌شود.

انکشاف میدان کرکت کنر و کلپ ورزشی برای اعضای تیم ملی کرکت در کابل، بازسازی اکادمی کرکت خوست و ساخت مهمانخانه میدان کرکت کندهار در این پروژه‌ها شامل است.

عزیزالله فضلی رئیس کرکت بورد افغانستان روز یکشبنه در هنگام امضای قرارداد این پروژه‌ها با ابراز این مطلب گفت که برای آنان کیفیت و شفافیت پروژه‌ها بسیار با اهمیت است:

"به همه هموطنان اطمینان می‌دهم که در هنگام مسئولیت من هر مقدار مصرف که می‌شود از هر یک افغانی آن حساب خواهم داد، نمی‌خواهم که پروژه‌های نمایشی را افتتاح نمایم و آنرا تکمیل نسازم، ضرور نیست که بیست اکادمی را افتتاح کنیم اما از آن حفاظت نتوانیم."

عزیزالله فضلی رئیس کرکت بورد افغانستان
عزیزالله فضلی رئیس کرکت بورد افغانستان

آقای فضلی می‌گوید که ریاست جمهوری افغانستان بخاطر ساخت یک میدان معیاری کرکت سه ساحه را در شهر کابل برای آنان مشخص نموده و در یکی این ساحات این میدان ساخته خواهد شد.

این در حالیست که کرکت بورد افغانستان به علت عدم توجه به ساخت اکادمی‌ها و میدان‌های معیاری کرکت و نا تمام گذاشتن برخی پروژه‌ها همواره با انتقادهای جدی رو به رو شده‌است.

دراین حال جواد عثمانی معین وزارت اقتصاد افغانستان می‌گوید که هندوستان به همکاری این وزارت در بخش ورزش شش پروژه را تطبیق می‌کند که چهار آن در بخش تقویت کرکت است.

وی گفت که کار ساخت دو میدان کرکت در ولایات لوگر و بلخ نیز شامل این پروژه هاست:

وی افزود:

"تعهد حکومت افغانستان این است که ورزش را در همه بخش‌های کشور تقویت کند، وزارت اقتصاد در همه موارد تدارکات کرکت بورد شامل است و مسئولیت نظارت همه پروژه‌های آنرا دارد و هر دو اداره در این زمینه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد."

هزینه این پروژه‌ها به صدها هزار دالر امریکایی می‌رسد و مسئولان کرکت بورد می‌گویند که با تطبیق آن ورزش کرکت در افغانستان بیشتر تقویت خواهد شد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG