لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۵

ترمپ: تقسیم اوقات خروج برای نیروهای امریکایی از سوریه تعیین نشده‌است


آرشیف، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در جریان سخنرانی در واشنگتن
آرشیف، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در جریان سخنرانی در واشنگتن

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که نیروهای این کشور در جریان یک مدت زمان از سوریه خارج خواهند شد و می‌خواهد جنگجویان کرد را حفاظت کند که تحت حمایت ایالات متحدۀ امریکا قرار دارند.

دونالد ترمپ دیروز (چهارشنبه) در اجلاس کابینۀ این کشور در قصر سفید گفت، وی هرگز مدت چهار ماه را تقسیم اوقات خروج برای نیروهای امریکایی از سوریه تعیین نکرده‌است.

به نوشته آژانس خبری رویترز، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در ماه گذشته، برخلاف مصلحت دستیاران ارشد امنیتی خود و عدم مشورت با قانونگذاران امریکایی و متحدان امریکا در ائتلاف عملیات بر ضد جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) اعلان کرد که همه نیروهای امریکایی را از سوریه خارج می‌کند.

این تصمیم دونالد ترمپ باعث آن شد تا جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا از مقامش استعفا کند.

در اجلاس دوم جنوری کابینه در قصر سفید، دونالد ترمپ در برابر خبرنگاران گفت، وی هرگز در مورد یک موعد چهار ماهه برای خروج همۀ دو هزار نظامی امریکایی از سوریه بحث نکرده‌است.

به نوشته آژانس خبری رویترز به نظر می‌رسد که دونالد ترمپ از هر گونه خروج عجولانه و شتاب زده از سوریه صرف نظر کرده‌است و روی خروج بطی تأکید می‌کند.

آرشیف، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه
آرشیف، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه به خبرنگاران گفت، دونالد ترمپ به اطمینان از این‌که با خروج نیروهای امریکایی از سوریه، ترکیه با نیروهای "وای. پی. جی" کردها درگیر نخواهد شد و این که یقینی شود تا ائتلاف ناتو یک ساحه کافی حایل برای کمک به منافع‌شان در اختیار دارند، متعهد است.

ترکیه به نیروهای "وای. پی. جی" کردها در سوریه به مثابه یک شاخۀ از کردهای جدایی‌طلب کشور خود می‌نگرد و تهدید کرده‌است که بر ضد آن‌ها عملیات خواهد کرد.

این نکته باعث نگرانی در مورد تلفات ملکی شده‌است.

به نوشته آژانس خبری رویترز، اظهارات اخیر به گمان اغلب که ترکیه را خشمگین خواهد ساخت و قرار است که جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترمپ در هفته جاری با مقامات ترکیه گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG