لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۰

همه‌گیری ویروس کرونا به نفع شرکت‌های بزرگ تکنالوژی تمام شده است


همه‌گیری ویروس کرونا به نفع شرکت‌های بزرگ تکنالوژی تمام شده است.
همه‌گیری ویروس کرونا به نفع شرکت‌های بزرگ تکنالوژی تمام شده است.

همه‌گیری ویروس کرونا با آن که بر اقتصاد کشور‌های در سرتاسر جهان تأثیر کرده؛ اما به نظر می‌رسد که این وضعیت به نفع شرکت‌های بزرگ تکنالوژی تمام شده.

فروش محصولات شرکت آمازون در جریان سه ماه ( اپریل، می و جون) چهل درصد افزایش یافت در حالی که شرکت اپل هم شاهد فروش چشمگیری از تیلفون‌های همراه و سایر وسایلش بود.

براساس گزارش صفحه انترنتی لوپ پاسفیک، مردم در سرتاسر جهان در جریان قرنطینه به فیس‌بوک پیوستند.

در گزارش آمده است که آن‌ها همچنین از شبکه‌های اجتماعی وتس‌اپ و انستاگرام که مربوط شرکت فیس‌بوک اند نیز زیاد استفاده کردند که در نتیجه، افزایش پانزده درصدی استفادۀ مردم از این شبکه‌ها را نشان می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی

اما در گزارش لوپ پاسفیک آمده که این پیشرفت شرکت‌های بزرگ تکنالوژی باعث شده تا برخی قانون‌گذاران امریکایی از این شرکت‌ها انتقاد کنند.

به باور آن‌ها، این شرکت‌ها با سوء استفاده از تسلط خود در مارکیت باعث وارد شدن صدمۀ اقتصادی بیشتر به رقبای‌شان شده اند.

دیوید سیسیلین نماینده حزب دیموکرات در کانگرس امریکا گفته، احتمال می‌رود مواضع شرکت‌های بزرگ تکنالوژی بیشتر از پیش قوی‌تر شود زیرا به گفتۀ او، وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا هنوز هم بحرانی است و فعالیت‌ها بیشتر از طریق آنلاین صورت می‌گیرد.

اما دستاورد این شرکت‌های بزرگ تکنالوژی برای تحلیل‌گران اقتصادی تعجب‌آور نبوده زیرا به گفتۀ آنها این شرکت‌ها در وضعیت بحرانی اقتصادی خوب عمل کرده اند.

عوایدی شرکت آمازون در ماه‌های اپریل، می و جون پنج میلیارد و دوصد میلیون دالر خوانده شده که گفته می شود از زمان آغاز فعالیت این شرکت در ۱۹۹۴ به این سو بی‌سابقه بوده.

هرچند آمازون هزینه‌های هنگفتی را برای خرید تجهیزات صحی و اقدامات دیگر برای جلوگیری از ویروس کرونا پرداخته است.

XS
SM
MD
LG