لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۱

عبدالله عبدالله: ترورها کار طالبان است


آرشیف، انفجار ماین مقناطیسی بر یک موتر نظامی در شهر کابل. December 28, 2020
آرشیف، انفجار ماین مقناطیسی بر یک موتر نظامی در شهر کابل. December 28, 2020

پس از آغاز دور دوم گفت‌وگوهای صلح در دوحه و افزایش ترورهای هدفمند در کابل و ولایت‌ها، بیشتر انگشت انتقادها به سوی طالبان دراز شده است.

در تازه‌ترین مورد، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان گفته که براساس اطلاعات این ترورها کار طالبان است.

آقای عبدالله امروز سه‌شنبه (۱۴ دلو) در مراسم گشایش کمیسیون امور زنان شورای عالی مصالحۀ ملی ادامه ترورهای هدفمند را نگران‌کننده خواند: "امروز متاسفانه بیشترین معلومات هم این را می‌گوید که این کارها توسط طالبان صورت می‌گیرد. خوب میز مذاکره و محل مذاکره مشخص است. هیئت افغانستان در آنجا حضور دارد. آنجا جایی است که هر بحثی دارند و هر خواستی دارند، در آنجا مطرح کنند."

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان
عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان

آقای عبدالله تأکید کرد که هیچ طرفی با زور و خشونت نمی‌تواند که خواست و اراده‌اش را بر مردم افغانستان تحمیل کند.

رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی تأکید کرد که مردم به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ راه حل نیست و هر طرفی که مسئول ادامۀ جنگ است، باید پیامدش را نیز بر عهده گیرد.

پیش از این امریکا، اتحادیۀ اروپا، نمایندۀ غیرنظامی ناتو و نمایندگی سیاسی برخی کشورهای اروپایی دیگر از جمله آلمان و فرانسه در اعلامیۀ مشترکی طالبان را مسئول ترور، تخریب زیرساخت‌ها و افزایش خشونت دانسته بودند.

آنان دو روز پیش در این اعلامیه تأکید کردند که ادامۀ خشونت‌ها جامعۀ جهانی را خشمگین خواهد ساخت.

منابع طالبان در پاسخ به این اعلامیه گفته‌اند که ترور فعالان مدنی و خبرنگاران کار این گروه نیست و در تخریب زیر ساخت‌ها هم دست ندارد.

XS
SM
MD
LG