لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

گوترش: فروپاشی اقتصاد افغانستان سبب مرگ مردم و تقویت دهشت افگنی خواهد شد


انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد
انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد

انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد می‌گوید، افغانستان در حال از همپاشی اقتصادی بوده و برای نجات از این وضعیت هرچه زودتر پول نقد به این کشور فرستاده شود.

او شام دیروز یکشنبه (۱۰ دلو) در پیام توییترش هشدار داد که زمان خیلی مهم است.

به گفته او اگر اقدام سریع روی دست گرفته نشود، مردم می‌میرند و ناخواسته دهشت افگنی تقویت می‌یابد.

سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده که ۲۳ میلیون افغان به قحطی روبه‌رو اند و نیاز به کمک‌های فوری دارند.

سازمان ملل متحد از چند هفته به این‌سو، میلیون‌ها دالر به افغانستان فرستاده و در آنجا از طریق بانک بین المللی افغانستان (AIB) به نهادهای مختلف خود تقسیم کرده تا کمک‌ها را در چوکات برنامه هایش به مردم نیازمند برساند.

از جمع آنها یکی هم صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" است.

این صندوق در برخی از ولایات برنامه های کمکی‌، تیم‌های خدمات صحی سیار و برنامه های توزیع پول نقد را آغاز کرده است.

پس از حاکمیت طالبان در افغانستان اکثر موسسات امداد رسانی شعبات شان را در افغانستان بستند و یا فعالیت خود را بیرون از افغانستان از سرگرفتند.

با این ترتیب روند کمک‌های بشری در افغانستان شکنند شد.

اکنون پس از یک وقفه طولانی دیروز یکشنبه هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان "یوناما" با نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نشست هماهنگ کنندهٔ را در کابل برگزار کردند.

داکتر رمزی الاکبروف معاون نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در حساب توییترش نوشته که با نماینده اتحادیه اروپا در کابل توافق کرده اند که برای تکمیل نیازمندی های بشری و اساسی در افغانستان روند تطبیق برنامه های تمویل کنندهٔ اتحادیه اروپا را بیشتر از این تسریع بخشند.

در این نشست، رمزی الاکبروف معاون نمایندهٔ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، ارنولت پاول نماینده اتحادیه اروپا و نمایندگان برنامه جهانی غذا، سازمان جهانی صحت، یونیسف، یو ان دی پی، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان مهاجرت بین‌المللی شرکت داشتند.

او گفت، در اولین نشست در داخل افغانستان در خصوص موانع اجرای پروژه ها، نحوهٔ کمک رسانی موثر و پایدار در این کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

XS
SM
MD
LG