لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۷

ادعای جبهۀ مقاومت ملی از کشتن ۱۷ طالب در پنجشیر؛ طالبان می‌گویند تبلیغات بی‌جاست


آرشیف، ورودی ولایت پنجشیر
آرشیف، ورودی ولایت پنجشیر

سخنگوی جبهۀ مقاومت ملی ادعا می‌کند که نیروهای این جبهه در یک کمین در پنجشیر ۱۷ طالب را کشتند، اما طالبان این ادعا را تبلیغات بی‌جا می‌داند.

صبغت‌الله احمدی سخنگوی این جبهه در حساب تویتر خود نوشته که "۱۷ طالب در یک کمین از پیش طراحی شده نیروهای جبهه مقاومت ملی در منطقه چوبک ولسوالی خنج ولایت پنجشیر کشته شدند."

به‌گفته وی، در این رویداد به نیروهای مقاومت ملی آسیبی نرسیده است.

عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان اما این ادعا را نمی‌پذیرد.

او به رادیو آزادی گفت: "در پنجشیر الحمدالله وضعیت نورمال و عادی است. هیچ‌گونه مشکل آن‌جا نیست. کدام ادعای که گروه مقاومت کرده، بلکل دروغ و تبلیغات است ما آن را رد می‌کنیم."

آقای تکور همچنان از بازداشت گروهی در کابل خبر داد که بر بنیاد ادعای او برای امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور حکومت پیشین کار می‌کردند.

مقر وزارت داخله حکومت طالبان در کابل
مقر وزارت داخله حکومت طالبان در کابل

به‌گفته سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان این گروه اختطاف‌گر بودند، تلاش کردیم دیدگاه نزدیکان آقای صالح را در این باره بگیریم، اما موفق نشدیم.

این روزها درگیری‌ها از چندی بدین‌سو نه‌تنها از پنجشیر بل در شماری دیگر ولایات چون بغلان و تخار هم میان طالبان و جبهه مقاومت ملی گزارش می‌شوند.

در تازه‌ترین مورد خبری‌که در رسانه‌ها اجتماعی دست به دست می‌شود گلوله‌باری یک تن از افراد طالبان بر همکارانش در یک پستۀ امنیتی در ولسوالی بورکۀ ولایت بغلان است.

اما عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان وقوع گلوله‌باری را می‌پذیرد، اما می‌گوید این کار از سوی افراد طالبان نبوده و در نتیجۀ آن تنها یک طالب زخم برداشته است، اما در رسانه‌های اجتماعی از کشته شدن ۱۰ طالب در این رویداد گفته می‌شود.

XS
SM
MD
LG