لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۶

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهجویان خواهان رهایی افغانها از زندان های پاکستان شد


تعدادی از افغانها که در پاکستان زندانی شده اند
تعدادی از افغانها که در پاکستان زندانی شده اند

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان ، وضعیت زندانیان افغان در ایالت سند به ویژه در زندان های شهر کراچی پاکستان را ناگوار خوانده است.

دفتر این کمیشنری در پاکستان در تویتی روز پنجشنبه گفت که با تماشای تصاویر بازداشت و توقیف مهاجرین افغان در این کشور٬ شدیداً نگران شده است.

این نهاد در ادامه گفته که کودکان و خانواده ها بدون آنکه وضعیت شان در نظر گرفته شود، دستگیر شده اند و به گفتۀ یو ان اچ سی آر ، آنها نباید در عقب میله های زندان باشند.

منیزه کاکر وکیل مدافع مهاجرین افغان در کراچی می گوید که شمار افغان های زندانی در ایالت سند به ۱۴۰۰ تن می رسد که بسیاری شان به گفتۀ او زنان و اطفال اند و طی دو ماه اخیر دستگیر شده اند.

تعدادی از کودکان افغان که در یک زندان پاکستان زندانی اند
تعدادی از کودکان افغان که در یک زندان پاکستان زندانی اند

پیش از این ، گزارش شده بود که پولیس پاکستان شماری از افغان ها را به دلیل ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت کرده است. به گفتۀ بانو کاکر ، برخی از افغان ها تا تقریباً ده هزار روپیۀ پاکستانی جریمۀ نقدی نیز شده اند.

سفارت طالبان در پاکستان: بازداشت افغانها تاثیر بد بر روابط دو کشور خواهد داشت

او افزود:

« افغان هایی که به محاکم آورده می شوند ، اکثر آنها شکایت دارند که با آنها در زندان بسیار ظلم شده و رفتارغیر انسانی صورت می گیرد. آنها را در اتاق هایی نگهداری می کنند که در آن اکثراً معتادین به مواد مخدر نگهداری می شوند.»

زنان نیز به وسیله پولیس پاکستان به اتهام نداستن اسناد دخول به آن کشور بازداشت گردیده اند.
زنان نیز به وسیله پولیس پاکستان به اتهام نداستن اسناد دخول به آن کشور بازداشت گردیده اند.

سفارت افغانستان تحت کنترل طالبان در اسلام آباد نیز در مورد وضعیت افغان هایی که در پاکستان زندانی شده اند ابراز نگرانی کرده است.

این سفارت در اعلامیه ای گفته که با وجود وعده های مقامات و ادارات پاکستان ، افغان ها از زندان های این کشور به خصوص در ایالت سند رها نشده اند.

در اعلامیه گفته شده است که زندانی کردن و آزار و اذیت افغان های مسافر و مقیم پاکستان ، به خصوص زنان ، اطفال ، افراد مسن و مریضان خیلی درد آور است و بر روابط دو کشور نتیجۀ خوب نخواهد داشت.

حکومت پاکستان در مورد افغان هایی که ادعا می شود در آن کشور زندانی شده اند تبصره یی نکرده است.

نشر تصاویر این افغان ها عمدتاً کودکان در شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی به دنبال داشته است.

XS
SM
MD
LG