لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۳

لاس انجلس تایمز: سران طالبان با همدیگر اختلاف دارند


برخی از سران طالبان
برخی از سران طالبان

روزنامه لاس انجلس تایمز

  • روزنامه لاس انجلس تایمز مطلبی را در مورد بروز اختلافات میان سران طالبان به نشر رسانده است.

در مقاله آمده است که سران طالبان این روز ها در محضر عام٬ اما بدون گرفتن نام افراد٬ انتقاد های را مطرح می کنند.

مقاله نویس در ادامه به اظهارات سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان اشاره کرده است که چندی قبل از انحصار قدرت در حکومت طالبان به شدت انتقاد کرده بود.
به باور مقاله نویس٬ اظهارات سراج الدین حقانی نمایانگر بیداری آشکار است.

ملا هبت الله رهبر طالبان در ماه های اخیر روی موقف خود در خصوص منع آموزش دختران و اجازه ندادن به کار زنان در ادارات غیر دولتی با قدرت ایستاده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان خبر ها در مورد بروز اختلافات میان طالبان را رد کرده است.


روزنامه اندیپندنت

  • روزنامه اندیپندنت در مورد شورای فرهنگی یا بریتش کانسل مطلبی را به نشر رسانده که گویا این نهاد در انتقال همکاران افغان خود نا رسایی کرده است.


روزنامه در ادامه اظهارات جوزف سیتون معاون اسبق بریتش کانسل را نقل کرده که گفته است این نهاد در بیرون کشیدن همکاران افغان خود از افغانستان بی توجهی کرده است.

بریتش کانسل شورای فرهنگی – آموزشی بریتانیاست که در کشور های مختلف جهان نماینده گی هایی دارد و عمدتا کورس های آموزش زبان انگلیسی برگزار می کند و در اخذ امتحانات فعالیت دارد.

به نوشته این روزنامه همین اکنون ۱۰۹ تن از همکاران افغان این نهاد در داخل افغانستان در خفا به سر می برند٬ زیرا طالبان آنان را به خاطر همکاری با بریتانوی ها تحت تعقیب قرار می دهند.

بریتانیا نیز مانند سایر کشور های جهان وعده داده بود که همکاران افغان خود را منتقل می کند و زمینه اسکان در بریتانیا را به آنان مساعد خواهد کرد.

همکاران افغان بریتش کانسل اکثرآ آموزگارانی اند که شرایط پذیرش و مهاجرت به بریتانیا را نیز دارند٬ ولی هیچ یک از آنان تاکنون از افغانستان بیرون کشیده نشده اند.

XS
SM
MD
LG