لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۳

روزنامه میل آنلاین: در نشست دوحه نگرانی های جهانی در مورد افغانستان مطرح شد


طالبان پس از تسلط به قدرت در افغانستان محدودیت های فراوانی بر کار و فعالیت زنان وضع کرده اند. این مسایل بخشی از بحث های نشست دو روزهٔ دوحه بود.
طالبان پس از تسلط به قدرت در افغانستان محدودیت های فراوانی بر کار و فعالیت زنان وضع کرده اند. این مسایل بخشی از بحث های نشست دو روزهٔ دوحه بود.

روزنامه میل آنلاین

  • روزنامه بریتانیایی میل آنلاین گزارشی را در مورد کنفرانس خبری انتونیو گوتیرش سرمنشی سازمان ملل متحد پس از پایان نشست دو روزه در دوحه منتشر کرده است.

در گزارش آمده که نشست پشت دروازه های بسته در مورد افغانستان روز سه شنبه بدون حضور نماینده های طالبان در حالی پایان یافت که گوتیرش گفت در آینده نشست دیگری برگزار خواهد شد.

گوتیرش گفته که هدف برای برگزاری این نشست به رسمیت شناختن طالبان نه بلکه برای ایجاد یک رویکرد مشترک برای تعامل با طالبان بود.

گوتیرش افزوده که اشتراک کننده ها توافق کردند که برای تعامل با طالبان، به یک ستراتیژیی نیاز است تا زمینۀ ثبات در افغانستان را فراهم کند و همچنان به مهمترین نگرانی ها بپردازد.

در گزارش که میل آنلاین نشر کرده گفته شده که اشتراک کننده های نشست دوحه نگرانی شانرا در مورد ثبات افغانستان ابراز کرده اند.

از جمله گوتیرش به هراس افگنی، قاچاق مواد مخدر و محدودیت بر زنان و دختران در افغانستان تحت حاکمیت طالبان اشاره کرد.

در ادامه می خوانیم که این نگرانی ها نحوه برخورد کشور ها به ویژه غرب را با افغانستان زیر سلطه طالبان پیچیده تر کرده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به این اظهارات گوتیرش به رادیو آزادی گفت که در حال حاضر امنیت و ثبات در افغانستان برقرار شده و به گفته او برای دوام آن به همکاری جامعه جهانی نیاز است.

نشریه دیجیتل ژورنال

نشریه کانادایی دیجیتل ژورنال هم به نشست دوحه در مورد افغانستان پرداخته و گفته است که سرمنشی سازمان ملل در کنفرانس خبری اش در مورد جنجال جاری با طالبان در مورد وضع ممنوعیت بر کار کارمندان زن دفتر این سازمان، به صراحت چیزی نگفت اما او افزود که نیاز مردم افغانستان را در اولویت قرار خواهند داد.

در ادامه میخوانیم که بررسی ماموریت سازمان ملل از سوی روزا اتونبایووا نماینده ویژه سرمنشی این سازمان در افغانستان قرار است به روز جمعه تکمیل شود.

این سازمان پس از آن گفت که ماموریت اشرا در افغانستان تا پنجم ماه می ارزیابی می کند که طالبان به کارمندان زن افغان سازمان ملل اجازه رفتن به کار را ندادند.

XS
SM
MD
LG