لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۵

موج تازهٔ از حملات اردوی اسرائیل منجر به کشته شدن ده‌ها فلسطینی در نوار غزه شد


حمله سحرگاه روز پنجشنبه به غزه که گفته میشود دهها تن از افراد ملکی در آن کشته شده اند.
حمله سحرگاه روز پنجشنبه به غزه که گفته میشود دهها تن از افراد ملکی در آن کشته شده اند.

به گفته مقامات صحی در نوار غزه تحت کنترل گروه حماس، بیش از ۳۰ تن در یک مکتب در مرکز نوار غزه که آوارگان فلسطینی در آن پناه برده بودند، کشته شدند.

به گفته مقامات، ۲۳ تن از کشته شدگان، زنان و کودکان هستند. اما اردوی اسرائیل گفته که حماس از این مکتب به حیث پناهگاه استفاده می کرد.

بر اساس خبرگزاری اسوشیتدپرس، اردوی اسرائیل حملات خود را در نوار غزه گسترش داده و این آخرین نمونه ای از تلفات جمعی در بین فلسطینی هایی است که در تلاش پناه گرفتن در این منطقه هستند.

حمله شب گذشته پس از آن صورت گرفت که اردوی اسرائیل اعلام کرد عملیات هوایی و زمینی جدید را علیه جنگجویان حماس در بخش مرکزی غزه آغاز کرده است.

ادامه جنگ در غزه منجر به مشکلات فراوان از جمله گسترش قحطی و افزایش نیاز به کمک های بشری شده است
ادامه جنگ در غزه منجر به مشکلات فراوان از جمله گسترش قحطی و افزایش نیاز به کمک های بشری شده است

بر اساس گزارش، نیروهای اسرائیلی بارها به مناطقی از نوار غزه که قبلاً در آن عملیات انجام داده اند، بازگشته اند و این نشان دهندۀ مقاومت گروه حماس، با وصف جنگ حدود هشت ماهه اسرائیل در آن منطقه است.

حمله نیروهای اسرائیلی بر یک مکتب صورت گرفته است که در آن آواره‌گان جنگ پناه برده بودند

شاهدان عینی و مسئولان شفاخانه گفتند، مکتب"السردی" که توسط ادارۀ سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(UNRWA) اداره می شود، صبح امروز مورد حمله نیروهای اسرائیل قرار گرفت.

به گفتۀ آنها، کسانیکه به دلیل عملیات و بمباران از سایر مناطق فرار کرده اند، به این مکتب پناه برده بودند

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده که یک شفاخانه مجاور آن منطقه و یکی از خبرنگاران این خبرگزاری مرگ حد اقل ۳۳ تن را در نتیجه این حمله تایید کردند. گفته می شود که ۱۴ تن از کشته شدگان کودکان و ۹ تن دیگر زنان هستند.

نیرو های اسرائیلی در بخشی از نوار غزه
نیرو های اسرائیلی در بخشی از نوار غزه

اردوی اسرائیل نیز روز پنجشنبه(۶ جون) تائید کرد که طیارات جنگی آنها بر یک مکتب که توسط سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی اداره می شود، حمله کرده اند.

به گفته اردوی اسرائیل، تندروان حماس و جهاد اسلامی از این مکتب به حیث یک پناهگاه برای طراحی حملات بر نیروهای اسرائیلی استفاده می کردند.

پس از کشته شدن حدود ۱۲۰۰ تن و گروگان گرفتن حدود ۲۵۰ تن دیگر توسط گروه حماس در هفتم اکتوبر سال گذشته، اسرائیل عملیات نظامی را در نوار غزه آغاز کرد که تا هنوز هم ادامه دارد.

آرش همایون

مرتبط

XS
SM
MD
LG