لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۰

رئیس ادارهٔ خدمات مخفی ایالات متحده تاکید کرد که از سمت خود کنار نمی‌رود


 کیمبرلی چیتل رئیس ادارۀ خدمات مخفی ایالات متحده امریکا
کیمبرلی چیتل رئیس ادارۀ خدمات مخفی ایالات متحده امریکا

کیمبرلی چیتل (Kimberly Cheatle) رئیس ادارۀ خدمات مخفی ایالات متحده امریکا می گوید که حفاظت از دونالد ترمپ رئیس جمهور سابق امریکا، وظیفۀ این اداره است، به این معنی که او به حیث رئیس مسئولیت نهایی آنچه را که ادارۀ خدمات مخفی انجام می دهد، بر عهده می گیرد و به شفافیت و تامین ارتباط با مردم امریکا، ادامه خواهد داد.

کیمبرلی چیتل در مصاحبه ای اختصاصی با "ای. بی. سی. نیوز" و "ورلد نیوز امشب" که روز سه شنبه(۱۶ جولای) منتشر شد، گفته که عکس العمل اولیۀ او، زمانی که در مورد تیراندازی بر دونالد ترمپ رئیس جمهور سابق امریکا شنید"شوک، سپس نگرانی" بود:

"آنچه من می گویم، این است که ادارۀ خدمات مخفی مسئول حفاظت از رئیس جمهور سابق است."

دونالد ترمپ به روز چهاردهم جولای در نتیجه تیر اندازی در کمپاین انتخاباتی در پنسلوانیا جراحت برداشت
دونالد ترمپ به روز چهاردهم جولای در نتیجه تیر اندازی در کمپاین انتخاباتی در پنسلوانیا جراحت برداشت

پس از آنکه در ۱۳ جولای در جریان کمپاین انتخاباتی، دونالد ترمپ رئیس جمهور سابق ایالات متحدۀ امریکا و نامزد حزب جمهوریخواه مورد سو قصد قرار گرفت، ادارۀ خدمات مخفی امریکا، با انتقادات مواجه شده است.

در آن رویداد، ترمپ و دو مرد دیگر زخمی شدند و کوری کامپراتوره، ۵۰ ساله، سابق رئیس ادارۀ اطفائیه آن منطقه، هنگام حفاظت از خانواده اش کشته شد.

کیمبرلی چیتل رئیس ادارۀ خدمات مخفی گفته که برنامه ای ترک سمت ریاست این ادارۀ را ندارد و پلان دارد که به کارش ادامه دهد:

"من پلان دارم که باقی بمانم"

سوءقصد علیه دونالد ترمپ به تاریخ ۱۳ جولادی در جریان کمپاین انتخاباتی در ایالت پنسلوانیا صورت گرفت

براساس خبر گزاری اسوشیتد پرس، علاوه بر تحقیقات مستقل در مورد این رویداد که به دستور جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده صورت می گیرد، در کانگرس امریکا نیز تحقیقات در مورد آن آغاز شده است.

کمیته‌های کانگرس ایالات متحدۀ نیز با تحقیق در مورد این رویداد گفته اند، از اینکه چگونه قاتل احتمالی توانسته که از پشت بام و از فاصله ۱۳۵ متری، بر دونالد ترمپ رئیس‌جمهور سابق امریکا، تیراندازی کند، نگران هستند.

نخستین نشست استماعیه و شهادت کیمبرلی چیتل(Kimberly Cheatle) رئیس ادارۀ خدمات مخفی ایالات متحدۀ امریکا برای ۲۲ جولای برنامه ریزی شده است.

چیتل در برابر کمیتۀ نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان امریکا سخنرانی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG