لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۶

رئیس اداره خدمات مخفی ایالات متحده تحت فشار های روز افزون، استعفا داد


 کیمبرلی چیتل، رئیس اسبق اداره خدمات مخفی ایالات متحده
کیمبرلی چیتل، رئیس اسبق اداره خدمات مخفی ایالات متحده

کیمبرلی چیتل، رئیس اداره خدمات مخفی ایالات متحده تحت فشار های روز افزون، بالاخره به روز سه شنبه ( دوم اسد) از سمت خود استعفا داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که رهبران دموکرات و جمهوریخوا مجلس نمایندگان، از کیمبرلی چیتل رئیس اداره خدمات مخفی امریکا خواسته تا استعفا دهد.

کیمبرلی چیتل، روز دوشنبه در نشست استماعیه مجلس نمایندگان امریکا اعتراف کردکه از ترامپ محافظت نکرده است:

«تنها وظیفه اداره خدمات مخفی محافظت از رهبران کشور ما است. در ماموریت ۱۳ جولای شکست خوردیم. من به عنوان رئیس اداره خدمات مخفی ایالات متحده، مسئولیت کامل هرگونه نقص امنیتی در اداره خود را بر عهده می‌گیرم."

دونالد ترمپ به تاریخ ۱۳ جولای در ایالت پنسلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت
دونالد ترمپ به تاریخ ۱۳ جولای در ایالت پنسلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در اعلامیه ‌ای اخیر خود از خدمات کیمبرلی چیتل، رئیس اداره خدمات مخفی امریکا قدردانی کرد و گفت که او با اخلاص تمام در دوران ماموریت خود، زندگی اش را وقف امنیت کشور کرده است.

اما رئیس جمهور بایدن گفت که تحقیقات مستقل در مورد حادثه حمله به کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ ادامه دارد و او نتایج را ارزیابی خواهد کرد.

پیت اگیلار، رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان امریکا گفت استعفای کیمبرلی چیتل تصمیم خوبیست.

«فکر می‌کنم نمایندگان هر دو طرف از این اقدام و رویدادهای مرتبط با آن در شوک اند. مهم است که اداره خدمات مخفی مسئولیتی را بپذیرد. تحقیقات هم در داخل و هم از خارج ادامه دارد. نمایندگان هر دو گروه خواستار استعفای او شدند. بنابراین فکر می کنم که تصمیم خوبی بود.»

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، کیمبرلی چیتل رئیس مستعفی اداره خدمات مخفی امریکا، در جریان جلسه استماعیه در مجلس نمایندگان نتوانست به برخی سوالات ساده پاسخ دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری امسال، در ۱۳ جولای در پنسیلوانیا مورد حمله نافرجام قرار گرفت.

حمله کننده از فاصله بیش از ۱۰۰ متری، ترامپ را هدف قرار داد که در نتیجه گوش راست دونالد ترامپ جراحت برداشت.

در این تیراندازی یکی از حامیان ترامپ کشته و دو تن دیگر به شدت مجروح شدند.

پس از این اتفاق، رئیس اداره خدمات مخفی و حکومت امریکا به دلیل نزدیک شدن مهاجم به گردهمآیی انتخاباتی ترامپ و عدم موفقیت در جلوگیری از این حادثه، مورد انتقاد قرار گرفتند.

کیمبرلی چیتل، که از سال ۲۰۲۲ رئیس اداره خدمات مخفی است، این حادثه را بزرگترین شکست سرویس مخفی از سال ۱۹۸۱ به این سو، خوانده بو . یعنی زمانی که رئیس جمهور سابق، رونالد ریگن، هدف گلوله قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG