لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

از صدراعظم اسرائیل در واشنگتن خواسته شده است برای رهایی گروگان‌ها، با «حماس» به توافق برسد


دیدار صدراعظم اسرائیل با کمالا هاریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
دیدار صدراعظم اسرائیل با کمالا هاریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

کمالاهریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۵ جولای گفت که از بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل خواسته است که به زودی در بارۀ آتش بس در غزه با حماس به توافق برسد تا ده ها گروگان از چنگ این گروه در غزه رها شوند.

گروه تندرو حماس توسط ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

هریس و نتانیاهو روز پنجشنبه در قصر سفید دیدار کردند.

کمالا هریس نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفته که با نتانیاهو گفتگوی "صریح و سازنده" داشته است.

جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری در امریکا کناره گیری می کند و از کمالا هریس معاونش برای نامزدی حزب دموکرات در این انتخابات حمایت کرد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ۵ ماه نوامبر برگزار شود.

ادامه جنگ در غزه و خان یونس منجر به تخریبات فراوان و کشته شدن دهها هزار فلسطینی شده است
ادامه جنگ در غزه و خان یونس منجر به تخریبات فراوان و کشته شدن دهها هزار فلسطینی شده است

هریس در دیدار با نتانیاهو بر حق اسرائیل برای دفاع از خودش نیز تاکید کرده و در بارۀ میزان بلند تلفات در جریان جنگ ۹ ماهه در غزه و وضعیت وخیم بشری در آنجا عمیقاً ابراز نگرانی کرده است.

صدراعظم اسرائیل دیروز با رئیس جمهور ایالات متحده نیز دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس ، کمالا هریس در ملاقات با صدراعظم اسرائیل پیام رئیس جمهورجوبایدن را تکرار کرد که جنگ خونین در غزه باید به پایان برسد.

نتانیاهو روز چهارشنبه در سخنرانی در اجلاس مشترک هر دو مجلس کانگرس ایالات متحده از جنگ علیه گروه تندرو حماس در غزه بار دیگر دفاع کرد و از پیروزی در برابر این گروه سخن گفت.

کمالا هریس در این اجلاس حضور نداشت و علت آن مصروفیت کاری او خوانده شده بود.

صدراعظم اسرائیل دیروز با رئیس جمهور ایالات متحده نیز دیدار کرد و انتظار می رود که با دونالد ترمپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، امروز در فلوریدا ملاقات کند.

جوبایدن در دیدار با نتانیاهو از اسرائیل و حماس خواست که در بارۀ آتش بس در غزه توافق کنند تا گروگان های باقی مانده رها شوند و به خانه های خود بازگردند.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که گروه تندرو حماس در حمله به اسرائیل در هفتم ماه اکتوبر سال گذشته دستکم ۱۲۰۰ تن را کشت و حدود ۲۵۰ تن دیگر را گروگان گرفت.

بر اساس ارقام وزارت صحت در کنترول حماس در غزه ، تاحال در حملات اسرائیل حدود ۳۹ هزار فلسطینی در غزه کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG