شیرآقا: مرحلۀ دوم عملیات نظامی علیه داعش آغاز شده‌است

مقام‌های امنیتی ولایت ننگرهار از آغاز مرحله دوم عملیات علیه جنگجویان داعش خبر داده‌اند.

به گفته این مقامات، مرحله نخست عملیات ضد داعش که از بین بردن مراکز مهم این گروه بود تکمیل شده و اکنون مرحله دوم که پاکسازی ولسوالی‌ها از وجود جنگجویان داعش است آغاز شد.

جگرن شیرآقا سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق افغانستان شام دیروز در یک نشست خبری گفت:

"برتری این عملیات درین است که مانند عملیات‌های گذشته نیست در این عملیات بر علاوه نیرو‌های مستقر در ننگرهار قطعات کماندو و ضربتی و همچنان حمایت نیرو‌های بین‌المللی در آن شامل است. قوماندان نیرو‌های بین‌المللی به ما اطمینان داده تا همکاری آنها تا زمانی ادامه خواهد داشت که داعش مکملاً از بین برود."

این در حالیست که مقامات امنیتی افغان اخیراً عملیاتی را تحت نام شاهین هژده در ولایت ننگرهار علیه گروه داعش راه اندازی کرد.

این عملیات زمانی شدت یافت که گروه داعش مسئولیت حمله شنبه گذشته که در دهمزنگ شهر کابل رخ داد را به عهده گرفت.

در حمله مرگبار دهمزنگ کابل بیش از ۶۰ تن کشته و بیش از ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر حضرت حسین مشرقی وال مسئول مطبوعاتی قوماندانی امنیه ننگرهار که در نشست خبری روز گذشته شرکت داشت گفت، عملیات که در ننگرهار علیه داعش آغاز شده دو مرحله دارد، نخست پاکسازی ولسوالی‌ها از وجود جنگجویان این گروه و دوم جاسازی پولیس محلی در این ساحات.

وی افزود:

"تفاوت این عملیات با عملیات‌های دیگر این است که ساحات را که از وجود جنگجویان پاکسازی می‌شوند در آنجا پولیس محلی جاسازی خواهند شد. در حال حاضر در ولسوالی کوت که از وجود مخالفین مسلح پاکسازی شده‌است پولیس محلی در آنجا گماشته شده و همین کار را در مناطق دیگر نیز انجام خواهیم داد."

این در حالیست که وزارت دفاع افغانستان نیز روز گذشته گفت که تلاش دارد تا مناطقی که از تصرف مخالفین مسلح دولت بیرون می‌شود بر اساس یک میکانیزم حفظ شود.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفت، پس از پاکسازی ولسوالی کوت ننگرهار از وجود داعشیان برای حفظ این ولسوالی تدابیر لازم روی دست دارند و تحکیمات در مناطق تصرف شده جریان دارد.