داور: جنگجویان طالب و داعش در جوزجان با هم درگیر شده‌اند

جنگجویان داعش و طالبان در ولایت جوزجان بار دیگر با هم درگیر شدند.

در درگیری شدید که حوالی ساعت شش شام روز گذشته (چهارشنبه) بین جنگجویان داعش و طالبان در مربوطات ولسوالی‎های درزاب و قوش‌تپه جوزجان رخ داد که سه تن از هر دو طرف زخمی شدند.

باز محمد داور ولسوال درزاب به رادیو آزادی گفت که جنگجویان داعش تلاش می‎کردند تا ساحه استراتژیک اونچی قره‌یورت را از نزد طالبان تصرف کرده این ساحه را برای خود قرارگاه نظامی ایجاد نمایند.

داور می‎گوید اونچی قره‌یورت در فاصله بین ولسوالی درزاب و قوش‌تپه جوزجان موقعیت داشته و این ساحه از لحاظ استراتژیک جغرافیایی جای مناسب برای ساختن قرارگاه نظامی است که از این لحاظ جنگجویان داعش این منطقه را برای ایجاد قرارگاه نظامی برای خود انتخاب نموده‎اند.

طالبان مسلح

وی گفت:

"جنگجویان داعش حوالی ساعت شش شام از سمت سر دره ولسوالی درزاب وارد خواجه آشگره شده و سپس بر سر منطقه اونچی قره‌یورت که فعلاً در آن‎جا طالبان مستقر هستند جنگ را آغاز کردند و این جنگ تا ساعت ۱۱ شب ادامه داشت از داعشی‎ها دو نفر و یک نفر از طالبان زخمی شدند."

داور می‎گوید برای فعلاً جنگ خاتمه یافته طالبان جنگجویان داعش را از ساحه عقب راندند و به طالبان اجازه ندادند تا جنگجویان داعش در قریه اونچی قره‌یورت قرارگاه ایجاد کنند.

طالبان تا اکنون درین مورد چیزی نگفته‌اند.

ولسوال درزاب به این نکته نیز اشاره نمود که در اطراف ولسوالی‎های درزاب و قوش‌تپه دو گروه جنگجو فعالیت دارند که یکی آن طالبان اماراتی اند که به سر کردگی قاری غنی و مولوی صنعت‌الله والی نام نهاد طالبان برای جوزجان و گروه داعش به سرکردگی قاری حکمت فعالیت دارند و این دو گروه روی بعضی اختلافات همه‌روزه باهم درگیر می‎شوند.

او افزود:

"طالبان برای خود اماراتی نام ماندند و داعشی‎ها خلافت اسلامی، این دو گروه هر روز بین خود درگیر هستند و از مردم عشر می‎گیرند و زکات می‎خواهند کار و بار شان همین مردم آزاری است."

ولسوالی‎های درزاب و قوش‌تپه از بخش‎های آسیب‌پذیر ولایت جوزجان به‌شمار می‎روند که هم‌اکنون بخش‎های ازین دو ولسوالی زیر کنترول داعش و طالبان قرار دارند.

بر بنیاد گفته‎های مسئولان محلی، جنگجویان داعش می‎خواهند تا هرچه زودتر یکی از ساحات مهم استراتژیک مناسب را در ولسوالی‎های قوش‌تپه و درزاب برای خود انتخاب کرده و دوباره به فعالیت‌های ضد دولتی‌شان بپردازند.

اما با ممانعت طالبان روبه‌رو گردیده و تا حال نتوانستند به این تلاش‎های شان موفق شوند.

گزارش: عالم رحمانیار