وزارت داخله: طالبان یا از خشونت دست بکشند، یا با واکنش روبه‌رو خواهند شد

وزارت داخله افغانستان به طالبان هشدار داده که اگر به حملات خود ادامه دهند، نیروهای دولتی عملیات تهاجمی خود را از سر خواهند گرفت.

حکومت افغانستان به‌طالبان هشدار داده که اگر از خشونت دست نکشند با واکنش شدید نیروهای امنیتی روبه‌رو خواهند شد.

همچنین یک مقام نظامی ارشد امریکا از طالبان خواسته‌که حملات خود را کاهش دهند.

وزارت داخله افغانستان به طالبان هشدار داده که اگر به حملات خود ادامه دهند، نیروهای دولتی عملیات تهاجمی خود را از سر خواهند گرفت.

حکومت افغانستان در هفته کاهش خشونت که قبل از امضای توافق‌نامه میان طالبان و امریکا در پایان ماه گذشته فبروری نافذ شد، اعلام کرده بود که نیروهای دولتی عملیات تعرضی خود را متوقف می‌کنند و صرف حالت دفاعی خواهند داشت.

ولی طالبان بعد از امضای توافق‌نامه حملات شان‌را ازسر گرفتند.

مروه امینی سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت: "مهلتی که از سوی دولت به‌‌طالبان داده شده بود، امروز سپری می‌شود."

مروه امینی سخنگوی وزارت داخله

بانو مروه افزود: "اگر طالبان تعهد کاهش خشونت را عملی نسازند با عملیات تهاجمی نیروهای دولتی روبه‌رو خواهند شد."

او گفت: "امروز آخرین روز مهلتی است که به طالبان داده شده است. ما یک‌بار دیگر به طالبان هشدار می‌دهیم که اگر به توافق کاهش خشونت اهمیت قایل نشوند یا آن‌را نادیده گیرند و به کشتار غیرنظامیان و نیروهای امنیتی ادامه دهند، نیروهای امنیتی آن‌ها را سرکوب خواهند کرد و در برابر آن‌ها عملیات وسیع تهاجمی را چون گذشته آغاز خواهیم کرد."

سخنگوی وزارت داخله می‌افزاید که برای عملیات تعرضی آمادگی کامل وجود دارد.

شورای امنیت ملی افغانستان هم هشدار داده است که اگر طالبان از خشونت دست نکشند نیروهای دولتی از حالت دفاعی به حالت تعرضی رو خواهند آورد.

اعلامیه شورای امنیت ملی افزوده که حمدالله محب مشاور امنیت ملی در ملاقات دیروز خود با نماینده خاص ملل متحد تادامیچی یاماماتو در مورد صحبت کرده است.

از سوی دیگر یک مقام نظامی ارشد امریکا از طالبان خواسته است که حملات خود را کاهش دهند.

آژانس خبررسانی رویترز گزارش می‌دهد که جنرال کینیت مکینزی قوماندان عمومی قرارگاه مرکزی اردوی امریکا در مجلس سنا گفت که حملات طالبان باید به‌گونه قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

جنرال کینیت مکینزی قوماندان عمومی قرارگاه مرکزی اردوی امریکا

او افزود که حملات طالبان باید از میزان کنونی خیلی کمتر باشد. طالبان در مورد این تقاضای مقام‌های امریکایی و افغان هنوز چیزی نگفته اند.