احتمال رد بسته تصویب شده اقتصادی از سوی ترمپ و سنا

مجلس نمایندگان امریکا

مجلس نمایندگان ایالات متحده بستۀ جدید اقتصادی ۳ تریلیون دالری را تصویب کرد.

این اقدام مجلس نمایندگان امریکا، تازه‌ترین لایحۀ است که به هدف بهبود وضعیت اقتصادی و سیستم مراقبت صحی ایالات متحده روی دست گرفته شده است.

اما تصویب این بستۀ بزرگ محرک اقتصادی ۳ تریلیون دالری سبب برخورد مجلس نمایندگان، با سنا و رئیس جمهور دونالد ترمپ خواهد شد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان گفته که جلوگیری از این لایحه عملِ غیرمسؤلانه خواهد بود زیرا به گفتۀ پلوسی، این کار سبب هزینۀ بیشتر در امریکا خواهد شد، کشوری که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده، بیش از ۸۶،۰۰۰ تن جان باخته و بیش از ۱.۴ میلیون نفر هم مبتلا شده اند.

اما جمهوریخواهان این هزینه‌ها را از نظر مالی غیر مسئولانه خوانده و آن را "لیست آرزوهای" دیموکرات و " طرح اعطای سوسیالیستی" توصیف کرده اند.

مجلس سنای امریکا که در کنترول جمهوریخواهان است، قبلاً گفته که این لایحه از این مجلس بیرون نخواهد شد.

از سوی دیگر رئیس جمهور دونالد ترمپ طوری وانمود کرده که لایحه را ویتو می‌کند.

به نظر می‌رسد که حالا در بسیاری ایالت‌های امریکا نسبتاً کمتر افراد به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، شمار تلفات نیز کاهش یافته و در شفاخانه‌ها افراد اندک بستر می‌شوند.

داکتران در یکی از شفاخانه های امریکا

در جریان هفتۀ روان به طور اوسط روزانه حدود ۱،۵۰۰ تن در نتیجۀ ابتلا به ویروس کرونا در امریکا جان داده اند.

کشور‌های دیگر در آسیا و اروپا در حال بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی هستند و در عین حال تلاش‌ها برای ساختن واکسین و راه‌های جلوگیری از شیوع ویروس ادامه دارد.

در این حال سازمان صحی جهان به روز جمعه ۱۵ ماه می گفت، در حال بررسی است تا معلوم شود که بیماری ویروسی کووید ۱۹ با یک بیماری التهابی نادر موسوم به "کاوازاکی" سبب مریضی و مرگ اطفال در اروپا و امریکا شده، رابطه دارد یا خیر.

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس این سازمان گفته که گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهند که این بیماری االتهابی ممکن با کووید ۱۹ مرتبط باشد.