معاون وزارت دفاع طالبان: قطعات در امتداد خط دیورند مستقر شده، منتظر دستور اند

آرشیف- شماری از افراد طالبان

معاون وزارت دفاع طالبان گفته است نظامیان آنها در امتداد خط دیورند مستقر شده اند و منتظر امر شلیک هستند.

مالی خان، معاون وزیر دفاع طالبان که روز یکشنبه از منطقه بمبارد شده توسط نیروهای پاکستانی در خوست بازدید کرده، با خانواده‌های قربانیان و مردم محلی دیدار کرده و گفته که نظامیان آنان در امتداد خط دیورند مستقر شده اند و فقط منتظر دستور حمله هستند: "من دیروز به امر وزارت دفاع آمدم. تمام قطعات ما مستقر شدند، فقط منتظر دستور هستیم، که دستور داده شود، اگر هواپیماهای امریکایی و ناتو هم باشد."

ویدیوی سخنرانی مالی خان از سوی خبرگزاری دولتی باختر مربوط به طالبان منتشر شده است.

در حمله هوایی پاکستان در دو ولایت خوست و کنر ۴۷ غیرنظامی کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر تلفات در ولایت خوست است، جایی که از سوی هواپیماهای پاکستانی بمباران شده است.

شبیرخان عثمانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت به رادیو آزادی می‌گوید: " یک یا دو تن زیر خاک شدند، دو تن در شفاخانه فوت کردند، در مجموع ۴۱ نفر کشته و ۲۲ تن زخمی شدند."

اما آژانس خبری فرانس پرس به نقل از نجیب‌الله یکی از اعضای ادارۀ امر به معروف و نهی از منکر این ولایت، شمار تلفات حملۀ هوایی پاکستان به خوست را ۴۸ تن گفته است.

Your browser doesn’t support HTML5

باشنده های خوست: همه قربانیان غیر نظامیان بودند

بیشتر کشته شده‌ها زنان و کودکان اند و ۲۴ عضو یک خانواده نیز شامل قربانیان هستند.

شامگاه شنبه نیز بر اثر شلیک راکت نیروهای پاکستانی به منطقۀ چوگام در ولسوالی شلتن کنر، پنج کودک و یک زن کشته شدند.

نجیب‌الله حنیف، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در کنر این آمار را تأیید کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان نیز امروز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، شمار کشته‌ شد‌گان حملات پاکستان ۴۷ تن است و افزود که تمام قربانیان این دو رویداد غیرنظامیان اند.

وزارت خارجۀ پاکستان روز گذشته پس از این حملات گفت که از خاک افغانستان علیه آن کشور استفاده می‌شود.

این ادعا نیز در خبرنامۀ وزارت خارجۀ پاکستان مطرح شده که حمله‌کنندگان به نظامیان پاکستانی در وزیرستان شمالی در ۱۴ اپریل که در اثر آن ۷ نظامی کشته شدند، از افغانستان عبور کرده بودند.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان به روز دوشنبه به رادیو آزادی این خبر را رد کرد: "ما با تأکید می‌گوییم از خاک افغانستان بر ضد هیچ کس استفاده نمی‌شود و از طرف ما به هیچ کشوری مشکل ایجاد نمی‌شود. ما در این بخش جدی هستیم."

طالبان به شدت مورد انتقاد اند که در مقابل پاکستان از خاک افغانستان دفاع نکردند و تنها به محکوم کردن این حملات بسنده کردند، در حالی‌که شماری زیاد افغانان آن را جنایت جنگی و تجاوز پاکستان به خاک افغانستان می‌دانند.